2024
Днес Xiaomi Auto обяви, че електрическият прототип SU7 Ultra е направил обиколка на Нюрбургринг за 6:46,874 мин, с което се превръща в най-бързия автомобил с четири врати на легендарната писта. Китайците не са успели да постигнат лесно този резултат: те резервират пистата за 9 и 10 октомври. На първата дата обаче не спира да вали цял ден, а на втората има многократни превалявания.
На 17 октомври служители на Нюрбургринг отново освобождават пистата за друг опит на Xiaomi, но поради проливен дъжд и той се проваля. На 21 октомври Xiaomi пак запазва трасето, но поради неясни причини машината на застава на старта.
Най-накрая, на 24 октомври, мениджърите на Ринга успяват да „отворят“ 1-часов прозорец между 11 и 12 часа на 28 октомври.
Екипът обследва трасето, прави финални корекции по машината до 11:30, след което поставя гумите. Точно в 11:50 Xiaomi SU7 излиза на старта и успява да пресе финала в 11:56:46,874. Вечерта на същия ден – в 19:50, служители на Нюрбургринг официално признават времето за обиколка на Xiaomi SU7, разкриват от китайската компания, цитирани от carnewschina.com.
Xiaomi Auto ще представи производствената версия на SU7 Ultra по-късно днес. „Дебютът й бележи не само изключителен подвиг, но и началото на вълнуваща нова ера“, коментира основателят и главен изпълнителен директор на компанията Лей Джун.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Информацията за прототипа SU7 Ultra беше разкрита за първи път по време на годишното обръщение на Лей Джун през юли. Той описа модификацията като ултрамощна машина, подготвена за писта.
Xiaomi пусна първия си модел – изцяло електрическия SU7, на 28 март. Той може да бъде поръчан в три версии: Standard, Pro и Max, на цени от 215.900 юана (ок. 60 хил. лева) до 299.900 юана (ок. 80 хил. лева). Серийната версия на SU7 Ultra вероятно ще струва около 800.000 юана (220.000 долара).
За задвижването се грижат два електродвигателя за задните и един – за предните колела. Най-забележителният от трите е агрегатът с подвеждащото наименование V8s, който генерира 1138 кВт (1526 к.с.) при 27.200 об/мин. Прототипът се изстрелва от 0 до 100 км/ч само за 1,97 секунди и достига 200 за под 6 секунди, а максималната му скорост надхвърля 350 км/ч. Теглото на седана трябва да бъде 1900 кг.
Рекордът е постигнат от пилота Дейвид Питард, който спечели 24-те часа на Нюрбургринг през 2023 г. Лей обаче обещава, че серийният модел щял да използва основната структура на прототипа, силовия тракт с три двигателя и батерията с капацитет 150 кВтч.