Новини » Най-бруталният Huracan, който можете да карате по улиците

Най-бруталният Huracan, който можете да карате по улиците

2211
2020

След Lamborghini Huracán Performante италианската компания за спортни автомобили пуска на пазара новия Huracán STO – най-радикалната версия на разширяване на Huracán с одобрение за движение по обществената пътна мрежа! Новият модел пренася много характеристики директно от автомобилния спорт и е вдъхновен от състезателните Huracán Super Trofeo Evo и Huracán GT3 Evo. Ето основните факти за STO!

● Huracán STO е на практика Super Trofeo за обикновените пътища

● STO е съкращение от Super Trofeo Omologata

● познатият атмосферен V10 с 640 к.с. и 565 Нм

● задно задвижване

● 0-100 км/ч за 3,0 сек, макс.скорост 310 км/ч

● изцяло нов дизайн

● каросерия, изградена на 75% от карбон

● тегло 1339 кг

● нови CCM-R спирачни дискове

● Цена: от 581 728 лв.

STO идва от Super Trofeo Omologata и в превод означава нещо като „Super Trofeo за пътя“. Новият модел е най-радикалният Huracán с регистрационен номер и до голяма степен е разработен съвместно с отдела за моторспорт на Lamborghini Squadra Corse. Добре познатата 5,2-литрова атмосферна V10-машина с мощност от 640 к.с. е разположена под специално проектиран капак. Това прави STO мощен колкото Huracán Performante и Huracán Evo. С 565 Нм той има дори по-нисък максимален въртящ момент от двамата си събратя (с по 600 Нм). Но това е само половината от историята, защото смисълът на STO е не толкова мощността сама по себе си, а цялостната концепция на автомобила.

Дори и без активната система за аеродинамика ALA STO създава по-голяма притискателна сила от Huracan Performante.

За разлика от Performante, който постави рекорд на Нюрбургринг през 2016 г. с време 6:52,01, новият STO не разчита на задвижване на четирите колела, а само на задно. В същото време, със собствено тегло само 1339 кг, той е с 43 кг по-лек от Performance. Една от причините за това е, че 75 процента от каросерията е изградена от въглеродни нишки.

Още на пръв поглед дори и без оглед на привличащата вниманието синьо-жълта боя на шоуавтомобила ви става ясно, че това не е обикновен Huracán. Предната част изглежда много по-агресивно. Предният калак, калниците и бронята се състоят от един модул – който може да се отвори отпред, точно както легендарната Miura. Но не само предната част е сериозно оптимизирана. Задните калници, вдъхновени от състезателния автомобил с NACA въздухозаборници се открояват в профил. Капакът с интегриран въздухозаборник също е разработен специално за STO. Зад атрактивния „шнорхел“ откриваме характерна „перка на акула“, каквато никоя друга „улична“ версия на Huracán не притежава. В комбинация с регулируемото антикрило тези модификации трябва да осигурят с 53 процента по-висока притискателна сила, отколкото при Huracán Performante.

Oформен по този начин заден капак и „акуловата перка“ се предлагат само за Huracán STO.

Lamborghini не прави компромиси и по отношение на интериорния дизайн на Huracán STO. Ключовата дума тук също е: лека конструкция. Панелите на вратите и стелки са изработени от карбон, а ролбарът – от изключително лека титаниева сплав. Карбонови са и седалките тип „корито“ с 6-точкови колани. За бъде подчертан състезателният характер на модела, в предния багажник е интегрирана каска.

Интериорът е като при пистова „бегачка“ – доминират карбон и алкантара.

За да гарантира, че новият модел ще се представя добре на пистата и извън нея, Lamborghini модифицира реакциите на 5,2-литровия атмосферен V10. Времената за превключване на добре познатата трансмисия с два съединителя са станали още по-къси. STO разполага със завиващи задни колела за още по-прецизно кормилно управление, а в сътрудничество със специалистите от Brembo спирачките също са подобрени. По данни на Lambroghini спирачният път от 100 до 0 км/ч е едва 30 метра, а въпреки задното задвижване ускорението до 100 трае едва 3 сек (2,9 сек – при Performante).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин