2024
Kia подготвя следващия си електрически модел: кросоувърът EV4 в момента преминава пътни тестове – и вероятно ще получи задвижването на EV3
Kia развива стремглаво гамата си от електромобили: марката иска да лансира 15 изцяло електрически модела до 2027 г. И очевидно кара по ред на номерата – EV3 току-що беше пуснат в продажба, а съвсем скоро вероятно ще последва и EV4.
Производството трябва да започне през март 2025
Маскиран прототип на бъдещия модел беше забелязан няколко пъти – ето защо очакваме, че Kia ще представи кросоувъра с линия на покрива а ла купе в много близко бъдеще. Според Korean Times е планирано производството на EV4 да започне през март 2025 г., така че официалното представяне би следвало да бъде по-рано, вероятно още през тази година.
Kia вече разкри, че новата тройка модели на ток – EV3, EV4 и EV5, щяла да бъде предлагана на цени в диапазона от 70 до 100 хил. лева. В момента EV3 в Германия струва еквивалента на 72 хил. лева – така че очакваме EV4 да започва от около 80 хил. По този начин Kia би могла да се превърне в конкурент на Tesla Model 3 (от 85 хил. лева).
Прототипът за пътните тестове и предсерийната концепция са близки
EV4 трябва да бъде с дължина около 4,20 метра. Досега серийните модели на марката са били горе-долу със същите размери като концептуалните – и с близък до техния дизайн, ето защо очакваме ръбести форми, както и почти вертикални фарове и задни светлини – те се подават под камуфлажа.
Интериорният дизайн вероятно ще бъде подобен на този при EV3 – т.е. с голям дисплей, състоящ се от два 12,3-инчови екрана и 5,3-инчов модул за управление на климатика по средата. Трябва да има също интелигентен гласов контрол (с функция за самообучение благодарение на ChatGPT), както и Over-the-Air актуализации. Както и при другите електрически модели на Kia, вероятно ще има и някои рециклирани материали.
Възможен пробег – над 600 километра
EV4 ще използва платформата E-GMP. Ако обаче задвижванията са същите като при EV3, хечбекът на Kia няма да получи 800-волтовата архитектура за бързо зареждане. Очакваме батериите да бъдат с капацитет 58,3 или 81,4 кВтч. EV3 постига пробег 605 километра по WLTP с по-голямата батерия – а по-аеродинамичният EV4 вероятно ще може да покрива дори повече. Ако техническите показатели са същите като при EV3, новият модел ще разполага с 204 к.с. и 283 Нм.
Спойлерът на покрива като при концептуалния модел е заложен и в тестовия прототип EV4.