Над 277 000 км с оригиналните спирачни накладки


2
ян.
2020

Пионер на устойчивата мобилност, бестселър и маратонец за 6 години след въвеждането си на пазара  BMW i3 (среден разход на гориво: 0,0л/100 км; среден разход на електроенергия: 13,1кВтч/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 0 г/км) се превърна в успешен модел и символ на електрическото шофиране. От въвеждането си на пазара то е най-продаваният електромобил в премиум компактния сегмент. Досега в целия свят са продадени над 165 000 екземпляра. Във всекидневието BMW i3 впечатлява с насочената към бъдещето интерпретация на радостта от шофирането и гъвкавите си качества, които се простират далеч отвъд кратките отсечки и центровете на големите градове. Това се вижда от опита на първите електрически пионери, които редовно изминават и по-дълги разстояния със своето BMW i3 и междувременно са изминали над 200 000 километра с нулеви локални емисии.

Благодарение на ролята си на визионерски носител на нови технологии и непрекъснатия успех на пазара от 2013 година до днес BMW i3 вече придоби статуса на икона. Заради това BMW Group ще продължи да модернизира автомобила и планира да продължи производството му до 2024 година. От гледна точка на клиентите най-ценни са надеждността и издръжливостта, икономичността и напълно пригодния за всекидневието пробег на BMW i3. Независимо дали в жегата на Южна Африка или в студените северни райони на Швеция, навсякъде първият чисто електрически автомобил на BMW Group от години доказва своята неограничена пригодност за всекидневието. Клиентите, които са закупили своето BMW i3 скоро след въвеждането на пазара и оттогава са подложили автомобила с оригиналната му батерия на истински продължителен тест, ползват устойчивата мобилност не само за всекидневното пътуване до работното място, но и често за по-дълги отсечки и дори за пътуванията през отпуската.

Над 277 000 км с първите спирачни накладки

„Автомобилната концепция на BMW i3 е уникална“ – такава е оценката на Хелмут Нойман от Тиц, Северен Рейн-Вестфалия. „Визията му е толкова модерна, че хората продължават да се заглеждат в него.“ Нойман се движи с нулеви локални емисии от 2014 година и без проблеми е пътувал с BMW i3 (60 Ah) дори и до Берлин и в Алпите. „Освен с изключителната радост от шофирането BMW i3 се отличава и с екстремната си икономичност“, казва той. „Това важи както за пробега, така и за текущите разноски.“ Средният разход на електроенергия, измерен досега, е около 13 кВтч/ 100 км, е изключително нисък не само спрямо автомобил с двигател с вътрешно горене, но и спрямо другите електромобили. При цена на електроенергията от 30 цента за киловатчас разходите на Нойман за енергия са само 3,90 евро/100 км.

В полза на електромобила говорят не само екологичните и икономическите аспекти, както се вижда от един анализ на германския автомобилен клуб (ADAC). По отношение на цялостните разходи BMW i3 е с около 20 % по-изгодно от сравним по отношение на размерите и мощността модел на BMW с двигател с вътрешно горене. Освен по-ниските разходи за енергия и високата стабилност на цената за това допринасят и по-ниските разноски за поддръжка и консумативи. За водачите на BMW i3 смяната на маслото или проблемите с изпускателната система са спомени от миналото. Спирането се извършва най-често чрез рекуперация. Поради това за 277 000 километра Хелмут Нойман все още не е сменял нито веднъж спирачните накладки и дискове на своето BMW i3.

Нойман е от онези клиенти, които участват в Retrofit програмата и замениха първоначалната 60 Ah батерия на своето BMW i3 с бруто енергиен капацитет от 22,6 кВтч с 94 Ah високоволтова батерия с енергиен капацитет от 33 кВтч. Новата батерия предлага осезаемо по-високи енергийни резерви. „А това го превръща в още по-приятен автомобил при дълги пътувания“, казва той.

Непромененият пробег потвърждава качеството на високоволтовата батерия

Освен това опитът на клиентите, които ползват BMW i3 от първите години на производството, демонстрира, че пробегът с оригиналната батерия не се понижава значително при голям цялостен пробег на автомобила. Това потвърждава очакванията на BMW Group за качеството на високоволтовата батерия. Досега не се е наложила смяната на нито една батерия на BMW i3 поради преждевременно остаряване. И тъй като потенциалът на батерията съвсем не е изчерпан при досега изчисляваните 100 000 километра, BMW Group допълнително удължи гаранцията на новите електромобили BMW i3 в Европа до 8 години и максимален пробег от 160 000 км.

Освен това BMW Group разработи и решения за вторично ползване на батериите, които вече не са подходящи за тежката експлоатация при автомобилите. След своя дълъг живот в автомобила те могат да бъдат ползвани като стационарни акумулатори. Така например високоволтовите батерии от предсерийните автомобили, както и от клиентите, участвали със своето BMW i3 в Retrofit програмата, служат като акумулатори за екологичната електроенергия, добивана от ветрогенератори на територията на завода на BMW в Лайпциг.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Още по-мощен

29
май
2016

След GT-R от Nissan пуснаха фейслифт и на GT-R Nismo. AUTO BILD разгледа колата отвътре и ще ви каже, кои са ъпдейтите на модела

Card image cap
Hyundai представи Veloster N с 275 „коня“

28
ян.
2018

Модификацията е първата N-ка на корейската компания за щатския пазар

Card image cap
Стремглавият спад при цените на дизелите

5
мар.
2018

Цените на употребяваните дизелови автомобили вече падат – заради забраните за движение в големите градове

Card image cap
3,2 милиона долара за началната сцена на Grand Tour

4
окт.
2016

Вижте какво събра 150 автомобила и 2000 ентусиасти

Card image cap
Всички нови модели на Jaguar Land Rover ще бъдат „електрифицирани”

28
авг.
2017

От 2019 г. Jaguar и Land Rover/Range Rover задължително ще разполагат с електрическа или хибридна версия

Card image cap

В последния брой:

Архив >