Надеждни ли са корейските автомобили на старо?


1
дек.
2018

Докато са нови, са напълно безгрижни: Kia дава гаранция от 7 години или 150 000 километра, Hyundai – 5 години. Но какво е положението, когато тези „корейци“ остареят? AUTO BILD провери няколко от тях.

Hyundai i40: непопулярен и изгоден

Комби от новата школа: формата преди функцията! За сметка на това под предния капак трака надежден 1,7-литров дизелов двигател

КОМБИТАТА ВЕЧЕ НЕ СА НА МОДА. За i40 Kombi да не говорим. Корейският автомобил се забелязва много рядко по улиците. Ясно защо: ниската и снижаваща се задна част намалява вместимостта на багажника и пречи при маневриране.

Изборът на двигатели е малък (един бензинов със 178 к.с., както и един дизелов със 115 и 136 к.с.). Добрата новина е, че i40 е солиден и се справя прилично със задачите си. За 100 000 километра почти нямахме проблеми – такъв бе резултатът от продължителния ни тест. Понякога имаше проблеми с електрониката, например системата за паркиране и мултимедията, иначе нищо друго. На потребителите им харесваха комфортните настройки на окачването, добрите седалки и мощният двигател. Майстор на дългите пътувания – такава бе оценката ни.

Плюсове Комфортът на возене и еластичността на двигателя облекчаваха дългите пътувания, високо ниво на оборудването.
Минуси Непрецизно поведение на пътя при лоши настилки, бихме желали и по-голяма вместимост на багажника.

НАШИЯТ СЪВЕТ: точно като тестовия автомобил 1.7 CRDi със 136 к.с. и механична скоростна кутия – такива екземпляри можете да намерите от около 18 000 лева.

Kia Venga: все по-добра с годините

Странно е защо този малък ван е толкова непопулярен

Кокпит със спортен дух, но темпераментът на автомобила е по-скоро липсващ

ТОЗИ КЛАС НЯКАК СИ винаги остава в забвение заради SUV-овете. Но защо е така? Venga е забележително практична! При дължина малко над 4 метра в компактния ван има предостатъчно място (най-вече над главите), дори и хитроумни решения като чекмеджета под седалката или сгъваема облегалка на мястото на пътника до водача (срещу доплащане, затова проверете!). Багажникът е относително огромен, при сгъване на задната седалка се образува напълно равна товарна повърхност – страхотно! Venga няма спортни таланти, двигателите са относително слаби (дизеловите с мощност до 128 к.с.), кормилното управление не е достатъчно прецизно. В продължителния тест на AUTO BILD една бензинова Venga (90 к.с.) се представи безупречно. Но пък 4-цилиндровият двигател се оказа лаком – средният разход беше 9 литра.

Плюсове Гъвкав и практичен, при това компактен и прегледен.

Минуси Остарели двигатели, мудни и лакоми бензинови агрегати.

НАШИЯТ СЪВЕТ: въпреки че разходът на гориво е висок, малкият 1.4 CVVT се е доказал като абсолютно надеждно задвижване. Потърсете по-нов екземпляр – те струват около 20 000 лева.

Продължете на следващата страница

Още по темата