Надеждна Alfa за пример: 100 хил. километра със Stelvio (ТЕСТ)

0904
2025

101 243 километра с Alfa Romeo Stelvio и нито едно закъсване на пътя. Какво обичаме и какво проклинаме в италианския SUV – и защо разглобяването е приключение за алфистите

С АВТОМОБИЛА НАЙ-ЧЕСТО е като при любовта между хората. В началото не виждаш грешки, заслепен си от любовта. После прощаваш, а в един момент започваш да проклинаш.
Не вярвайте, че през онзи 16 ноември 2021 сме се влюбили в тази Alfa. Не, бяхме влюбени още през 2017 г., когато тя се появи на пазара. Но в онзи вторник през ноември моделът стоеше пред нас в Арезе, на 20 км северозападно от Милано. Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel, Veloce, изпълнение Blu Anodizzato и с кожена тапицерия Veloce Marrone. Отвън с тъмносин цвят, отвътре с цвят коняк. 138 700 лв. бе цената на това удоволствие, което разполагаше с 210 дизелови конски сили, 8-степенна автоматична трансмисия, навигация, Hi-Fi-система и всички асистенти, които се предлагаха от Alfa – дори задният капак се отваряше и затваряше чрез бутон. Да се влюбиш, да простиш или да проклинаш?

Две класики на едно място: Stelvio пред Елфи в Хамбург. Автомобилът е запазил 65 000 лв. от стойността си. За тези пари в Елфи ще си купите един квадратен метър.

Казвахме си, че едно такова вземане от „завода” (макар и в Арезе да е само музеят) има смисъл, така още по пътя към вкъщи ще разберем, къде ще ни стяга обувката. С което стигаме до мултимедийната система. Изглежда, че в Alfa са гледали BMW при пускането на Stelvio на пазара преди седем години, тъй като красивата „италианка” също има натискащ/въртящ се превключвател на централната конзола, да го наречем контролер. Налага се да го натискаш и въртиш, тъй като системата за гласови команди може да те побърка. Съвсем честно: това вече не е модерно, прекалено сложно е и не винаги точно, мониторът е прекалено малък.

16 ноември 2021 г.: репортерът Май взема Stelvio в бившия завод на марката на север от Милано. Днес тук се намира музеят на Alfa

Така нашият човек за тестове на гуми и пътно поведение на автомобилите Хенинг Клип също го забеляза, но от Alfa заявиха, че от миналата година има нова инфотейнмънт система за Stelvio и неговата посестрима, седанът Giulia, като от тогава много неща са подобрени. Нашият колега Клип имаше още един проблем при първия си тест: „За краткото почистване на предното стъкло както обикновено се натиска дясното лостче на волана надолу. Тогава обаче при Alfa се включва задната чистачка, а тя се изключва, когато натиснете още веднъж“. Вероятно затова след първото посещение на автоматична автомивка задната чистачка провисна надолу.

Уреди в дълбоки улеи, волан с три лъча с интегриран бутон за стартиране. Това е любов

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин