AUTO BILD България / Навлиза ли T-Cross в територията на T-Roc?

Навлиза ли T-Cross в територията на T-Roc?


8
ное.
2018

При лансирането на своя най-малък SUV VW отново изчака – както направи с Tiguan и Touran например. В сегмента от години години има „играчи“ като Peugeot 2008, Renault Captur и Seat Arona – някои от които вече бяха подложени на първия си фейслифт. При малките модели с висока позиция на седене, които стават все по-търсени, хората от Волфсбург в продължение на дълги години нямаше какво да предложат – до идването на T-Roc, този моден VW, който се намира някъде на границата между SUV и компактен модел. Клиентите едва научиха новото име в гамата на бранда, и вече се появи второто Т в нея – T-Cross беше представен в края на октомври 2018, а от април догодина ще се появи по шоурумовете. Дали толкова много новости няма да объркат купувачите на VW?

T-Roc

T-Cross

Определено – особено ако човек вземе под внимание размерите. Новият T-Cross не е сериозно дистанциран от T-Roc и с дължината си от 4,11 м е само една педя по-къс. А при широчината? При височината? Разликите се свеждат до милиметри. Вероятно клиентите ще трябва да се ръководят при избора си от „индивидуалния дизайн“ – т.е. дали да изберат по-големия T-Roc с по-ръбести калници и по-висока „линия на раменете“, или T-Cross в стила на Tiguan XS със силно изразената си „муцуна“, по-високите си прозорци и голямата светлинна ивица, преминаваща през задната част. Каквото и да си говорим, тези две нови попълнения изглеждат невероятно „мускулести“ и внасят свежест в гамата на VW и се налагат като SUV-ове. Това се отдава по-добре на T-Roc, в който водачът седи малко по-високо, гледа над широкия преден капак и осигурява отличен обзор.

T-Cross

„Новакът“ има и съвсем приличен заден прозорец. Кой е казал, че модните SUV-ове винаги трябва да бъдат оборудвани със задни стъкла като при танк? Подобно усещане, характерно за купе, е присъщо по-скоро на T-Roc. По-големият има повече пространство – багажникът (445-1290 л) ще поеме една чанта повече, отколкото при T-Cross (385-1281 л). Да го кажем така: T-Cross e по-голямо Polo, a T-Roc – по-малък Golf. Двата Volkswagen-a се срещат някъде по средата, що се отнася до интериора. А там властва типичния за Волфсбург „барок“ – всичко е оформено, практично, лесно за употреба и прегледно. Като цяло обаче пластмасата е твърдичка – накъдето и да погледне човек. Дали по-приятните на допир материали не са запазени само за по-скъпите модели?

Достъпът до техниката на VW осигурява на T-Cross най-модерното, на нивото на T-Roc. Серийно (за Германия) T-Cross е оборудван със 16-цолови стоманени джанти, радио, регулируема задна седалка и асистиращи системи от разпознаване на пешеходци до асистенти за следене на лентата и излизане от паркоместа. Едва в следващото ниво са предвидени климатик, алуминиеви джанти и парктроник, докато за топверсията има LED-фарове и спортни седалки.

Но да забравим „бюджетните“ Trend и Comfortline, T-Cross възприема атрактивните пакети Design и R-Line, които клиентите могат да поръчат наред с джанти в цвета на каросерията и дори със „зъби“ в предния калник. По желание клиентите могат да получат цветни декорации в интериора, но преди години с подобни експериметни Toyota RAV4 и Аudi A1 не стигнаха далеч. Консервативните и застаряващи германци предпочитат по-скоро черния и сивия цвят – а надали VW ще може да разчита само на младата клиентела, която ще иска покрив в контрастен цвят, какъвто за T-Cross няма да може да бъде поръчан. И докато по отношение на мястото и „фръцкането“ двата Volkswagen-a са значително по-различни, по отношение на мощността има ясно разграничение. Т-Roc генерира минимум 115 к.с. с дизелов или бензинов двигател и максимум 190 за най-мощните 4х4-модификации. В бъдеще се очакват и по-мощни двигатели с до 300 „коня“.

T-Cross никога няма да получи 4Motion. Той е базиран на Polo и мощността му стартира от 95 к.с. За пазарното лансиране през април не са предвидени повече от 115 „коня“. В края на 2019 ще се появи и бензинов T-Cross със 150 „коня“. Вероятно VW ще направи и нещо като Polo GTI „на кокили“.

ИЗВОД

Т-Cross иска да бъде практичният висок модел сред компактните VW-та: просторен, сигурен и пъргав като Т-Roc, но по-гъвкав и по-изгоден. Така за по-големия модел ще остане единствено възможността да бъде модна алтернатива на Golf.

Още по темата