М3 Е92 с V10

Чао V8, здрасти V10! Тунерът Alpha-N Performance слага V10 в BMW M3 E92 от неговия по-голям брат.


28
окт.
2017

Е90/E92 е единственото поколение на M3, което използва голям V8. За хората от  Alpha-N Performance дори това не е достатъчно, те предпочитат 5,0-литровия V10 от M5 E60. Под името „BT92-Transformation“ тунинг-специалистите слагат V10-агрегата от големия брат в BMW M3. Разбира се, по двигателя са направени допълнителни подобрения. Благодарение на обработка на цилиндровите глави, нови разпределителни валове и титаниева ауспухова система със спортен катализатор, двигателят развива бруталните 640 к.с.

Те се предават през секвенциална скоростна кутия към задните колела. Разбира се, при увеличение на мощността с близо 220 к.с. спирачките и окачването се нуждаят от преработка. Затова Alpha-N Performance монтира на BMW M3 спортна спирачна система Brembo: дисковете отпред са 380 мм и апаратите са шестбутални, отзад дисковете с размер 355 мм се „захапват“ от четирибутални апарати. Регулируемото въздушно окачване заема мястото на серийното и води до големи 10×19 и 12×19-цолови джанти. Ясно е, че такива големи „крака“ се нуждаят и от големи обувки, т.е. калници.

Alpha N-Performance обгръща BMW M3 в нов карбонов бодикит, който запазва линиите на сериийния модел, но също така показва и колко мощен всъщност е автомобилът. По-широките калници се сливат със силно изразените странични прагове. Отпред под забележителния преден капак се простира агресивна броня. Дифузьорът на задната броня помага за аеродинамиката на автомобила. Целият бодикит на M3 е в цвят Veritas-RS-Silver.

Докато отвън BMW M3 изглежда мъжкарски, в интериорa му цари лукс с кожа от Rolls-Royce. Не само новите спортни седалки Recaro и спортния волан, но и цялото табло, средна конзола, врати и таван са облечени в благородната животинска кожа.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин