2024
Плюсът в името е от значение
Най-малките автомобили са особено препоръчителни за градската джунгла – представяме ви шест хитроумни модела
Малкият плюс в името на Ka всъщност е подценен. Тъй като за разлика от своя предшественик, който също както и Fiat 500 е базиран на платформата на Panda, при Ka+ се касае за модел, собствено дело на Ford, базиран също както B-Max и Fiesta на платформата B. Това означава не само повече място – Ka+ е по-скоро малък, отколкото мини-автомобил, като притежава осезаемо по-добра изработка. Освен това от Ford са оборудвали произвеждания в Индия Ka+ в техническо отношение за Европа – окачването и шумоизолацията са оптимизирани. Резултатът: Ka+ впечатлява с пъргавото си пътно поведение, приличната настройка и достатъчно на брой поставки във вътрешното пространство. Като Active се предлага по-високо с 2 см кросоувър-вариант. През 2018 г. имаше фейслифт с нови фарове и 3-цилиндров двигател с функция Start-Stop. Освен атмосферните бензинови двигатели, се предлага турбодизелов с 95 к.с. – най-мощният и най-бърз вариант.
СЛАБИ МЕСТА: за да спази дистанцията спрямо Fiesta, на Ka+ ѝ се налагаше да направи някои компромиси. По отношение на турбобензиновите двигатели и оборудването за сигурност. Макар и отзад да има въздушни възглавници, липсва асистент за аварийно спиране. Затова пък задвижванията са надеждни, с безпроблемна и евтина поддръжка. Все пак атмосферните бензинови двигатели не са особено пъргави, по-уверено ще се движите с 4-цилиндровия турбодизелов агрегат с двойно по-голям максимален въртящ момент. От TÜV считат Ka+ за много солиден. Ядове създава корозията – още след първия технически преглед.