„Мъникът“ на Aston Martin с V8


12
юли
2018

Cygnet не е висока точка в историята на Aston Martin – много хора се зарадваха, когато производството на идентичния с Toyota iQ модел беше прекратено през 2012 г. заради малкото продажби. Сега обаче Q-дивизията на Aston Martin вдъхва живот на Cygnet, като създава една бройка на модела с атмосферен V8 от стар Vantage S вместо с 1,3-литровия четирицилиндров двигател. Преработката е поръчана от клиент, но няма информация за цената й. Имайки предвид многото работа по проекта, със сигурност не е била евтина.

Към шасито на Cygnet с десен волан е добавен ролкейдж и е направена напълно нова трансмисия, за да може да се побере двигателят. Следата е разширена значително и са добавени карбонови калници, които покриват 19-цоловите джанти. Спирачките също са подобрени – с шестбутални апарати, захапващи дискове с големина 380 мм, отпред и четирибутални апарати отзад. Окачването отпред и отзад е с по два носача.

Мощността на двигателя не е намалена, така че той развива 430 к.с., които се изпращат към задните колела чрез седемстепенна секвенциална скоростна кутия „Sportshift II“. V8 Cygnet е и доста шумен, благодарение на изпускателната система с два ауспуха.

Заради всичките подобрения Cygnet тежи 1375 кг, но това е по-малко от Vantage S. По този начин „мъникът“ ускорява по-бързо до 100 (за 4,2 сек) от автомобила донор. В интериора виждаме седалки тип „корито“ от Recaro, волан от алкантара и карбоново табло. Уредите са взети от Vantage, но Cygnet има няколко екстри като климатик и два USB-порта. Cygnet V8 ще бъде представен на фестивала на скоростта в Гудууд този уикенд.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: