2023
Мрежата от зарядни станции в Германия трябва да се развива четири пъти по-бързо, отколкото в
момента, призова президентът на Асоциацията на германските автомобилни производители
(VDA) Хилдегард Мюлер. Само така заложената за 2030 г. цел за наличието на 1 млн. точки за
зареждане можело да бъде постигната.
През следващите години на всеки 60 километра по най-важните пътни артерии в ЕС трябва да има станция за зареждане. Съгласно компромиса, договорен от преговарящите в Европейския парламент и държавите от ЕС, на всеки 200 километра трябва да бъде изградена и станция за водород.
„Броят на електрическите автомобили се е увеличил 17 пъти от 2016 г. до днес, но броят на станциите за зареждане се е вдигнал само 6 пъти“, коментира Исмаил Ертуг, депутат от SPD, отговарящ за преговорите в Европейския парламент. С компромиса вече са договорени амбициозни цели по отношение на инфраструктурата за зареждане на електричество и водород. Министърът на инфраструктурата на Швеция Андреас Карлсон подчерта, че гражданите вече не трябва да се притесняват, че няма къде да зареждат своите електромобили.