Мотоциклет предизвиква супер-Porsche

Кой ще спринтира по-бързо: автомобилът или мотоциклетът? На тестовата писта на DEKRA „Лаузицринг“ на този въпрос за престиж ще отговорят BMW S 1000 RR и Porsche 918

2208
2017

МОТОЦИКЛЕТ СРЕЩУ АВТОМОБИЛ – тук тежките возила с четири колела не могат да се мерят с моторизираните „мухи“. Единствената ни утеха в сравнение с акробатите с две гуми и две места е тази, че седим на сухо и значително по-комфортно в автомобилите си. Трябва ли обаче битката между автомобила и мотоциклета на пътя да завършва винаги толкова категорично в полза на байковете? Сега сме избрали не обиколки на пистата, а спринт – до 300 км/ч. За изясняване на този въпрос сме докарали два противника, които са от най-спортните представители на своите класове: разполагащия с 887 к.с. Porsche 918 Spyder и притежаващия 199 к.с. BMW S 1000 RR.

Пилотката Луси Гльокнер стартира със собствени умения, а редакторът – с помощта на системата Launch Control

Адска хибридна мощност върху всемогъщи четири (магнезиеви) колела срещу перфектното съотношение 1 кг на 1 к.с. върху две гуми. За съжаление броят на колегите ни, които могат да се справят с последния мотоциклет, е оскъден и затова от BMW ни удариха едно рамо и изпратиха една бърза пилотка. Луси Гльокнер, активна състезателка по супербайк. Жена, известна с карането си с вдигната предна гума на своя мотоциклет. Но дори и една такава чистокръвна състезателка не може да застраши от първите метри 918 Spyder.

Спортна пилотска кабина с фина кожена тапицерия и алуминий

Докато парадният екземпляр от Цуфенхаузен спринтира за 2,6 секунди до 100 км/ч, на Луси й се налага с много чувство да задържи предната гума на своето BMW на земята. След това обаче адската машина на две колела се развихря и след 6,9 секунди достига темпо 200 км/ч, после и 240 км/ч за под 10 секунди, като след това безмилостно се устремява към невероятната граница 300 км/ч. Победата изглежда като подпечатана, когато машината с къси предавателни отношения достига своя зенит на мощността някъде около 280 км/ч. За сметка на това Porsche-то с лекота продължава напред, наваксва десета от секундата след десета от секундата и на финала изпреварва мотоциклета. Минимална победа – затова пък изключително сладка!

Системата за контрол на сцеплението и против буксуване осигурява придвижване напред

Дори малко преди темпо 200 км/ч предното колело се опитва да се повдигне

Хибридът ускорява за 20,8 секунди до скорост 300 км/ч

Керамичните спирачни апарати биваха притиснати към диска в една трета от времето

 

Извод

Признаваме, че победата ни се стори малко подарена, тъй като мотоциклетът на BMW може много повече, отколкото му позволява трансмисията с къси предавателни отношения. Мощността на 918 Spyder обаче е впечатляваща!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин