Море от дисплеи в кокпита на новото електрическо Porsche

3008
2019

Porsche навлиза в нова ера с новия Taycan и първият изцяло електрически спортен автомобил на марката задава стандарти в интериорния дизайн. Класическите елементи на дизайна са реинтерпретирани и пренесени в дигиталната епоха. „По-малкото е повече“ важи и тук“, обяснява Иво ван Хултен, директор на интериорния дизайн на Porsche в Porsche AG. „Интериорът на Taycan съчетава типични за марката дизайнерски елементи с нов тип потребителско изживяване и впечатлява със своята проста елегантност.“ Porsche ще представи Taycan пред световна публика през септември 2019 г.

Типичен Porsche: арматурно табло, проектирано за водача, и спортна позиция на шофиране

Източникът на вдъхновение е изчистеното арматурно табло на първия модел 911 от 1963 г. Заявената цел е да бъде внесено в съвремието. Кокпитът обявява началото на нова ера със своята ясна организация и напълно ново изграждане. Той е недвусмислено фокусиран върху водача. Инструменталният панел е с изчистен, минималистичен и ултрамодерен дизайн, а боравенето с бутоните е бързо и без разсейване. Свободностоящият, извит инструментален клъстер оформя най-високата точка на таблото. Той е ясно фокусиран върху водача и гарантира, че всичко необходимо за шофирането е пред очите.

Иновативният инструментален клъстер съдържа 16,8-инчов извит екран със заобления вид, типичен за Porsche. Корпусът е пропуснат, което придава елегантен и модерен външен вид в стила на висококачествените смартфони и таблети. Истинско стъкло и химически отложен поляризиращ филтър придават антирефлексни качества.

Водачите могат да избират между четири режима на извеждане за инструменталния клъстер.

  • Класическият режим (измерване на мощността) напомня заоблените инструменти, типични за Porsche. Това извеждане предоставя ясно подредена информация, която позволява бързо четене. Измерването на мощността заменя оборотомера в средния инструмент. 
  • Картовият режим заменя измерването на мощността в средата с извеждане на карта.
  • Пълният картов режим съзнателно пропуска кръглите инструменти в полза на навигационна карта на цял екран.
  • Чистият режим извежда само съществената информация за шофирането като скорост, пътни знаци и навигация, използвайки минималистична стрелка.

В краищата на екрана има също малки сензорни бутони за управление на светлините и функциите на шасито. Така инструменталният клъстер е по-широк от волана и напомня за емблематичния първи 911.

Воланът изглежда лек, с възможност за избор между два модела. В допълнение към основната версия, която може да бъде персонализирана с оцветени елементи като част от пакета с акценти, Porsche предлага като опция и GT спортен волан. Той притежава характерен дизайн с открити глави на винтовете и съдържа типичен за Porsche кръгъл бутон за превключване на режими, с който могат да се избират различни режими на шофиране.

Горната и долната част на арматурното табло се простират по цялата широчина на автомобила под формата на крило. Централен 10,9-инчов дисплей на системата за информация и развлечение и опционален дисплей за пътника отпред се комбинират, за да оформят интегрирана стъклена лента във вид на черен панел, която  визуално се съчетава с интериора.

За Taycan всички потребителски интерфейси са напълно обновени. Броят на традиционните хардуерни контролeри като въртящи се превключватели и бутони е сериозно намален. Вместо това контролът е интелигентен и интуитивен – чрез сензорно действие или гласово управление, което отговаря на командата „Hey Porsche“.

Всички автомобилни конфигурации за Taycan, като системата за активно управление на стабилността Porsche Active Stability Management (PASM), могат лесно да бъдат зададени на централния екран чрез директен достъп. Водачът може бързо да получи достъп до всички приложения чрез ясно структурирания и конфигуруем начален екран. Приложенията включват навигация, телефон, медия, комфорт и Porsche Connect. С оптимизираното гласово управление водачите могат да получат достъп до необходимата функция дори още по-бързо. За първи път пътниците на предната седалка на Taycan имат опция за свой собствен сензорен дисплей, който им позволява лесно да променят настройките без да разсейват водача.

Издигнатата централна конзола засилва усещането за ниско разположена позиция на шофиране, както бихте очаквали от Porsche. Тя съдържа голям 8,4-инчов сензорен панел с осезателна обратна връзка. Това позволява настройките на климатичната система да бъдат променяни директно. Интегрирано разпознаване на почерка също позволява бързо въвеждане на адреси.

Всеки детайл е редуциран до най-същественото. Също като Porsche 918, Taycan има компактен ключ за избор на мигач на инструменталния панел вместо класическия лост. Това придава на централната конзола подреден вид и създава пространство за съхранение на вещи. Редуциране до същественото и подход към опростяване се наблюдава и при въздушните отвори. Те са напълно модернизирани и могат да бъдат управлявани интуитивно. Традиционните, механично управлявани жалузи принадлежат на миналото, тъй като въздушните потоци сега се управляват дигитално и напълно автоматично („Virtual Airflow Control“). Чрез кликване върху менюто „Climate“ (Климат) е възможно да се превключва между „Focused“ (Фокусирано) за бързо насочено охлаждане и „Diffused“ (Разпръснато) за климатизация без усещане за въздушно течение. Ако е поръчана опционалната 4-зонова автоматична климатична система („Advanced Climate Control“), допълнителен 5,9-инчов сензорен контролен панел с осезателна обратна връзка позволява управление на системата от задните седалки.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин