2017
КАКЪВ КОШМАР САМО! РУСИЯТ ДРЕБОСЪК СЕ мята неспокойно насам-натам. Както личи по армадата от малки колички 911 на полицата му, малкият е заклет фен на Porsche. В съня си той става свидетел на това, как любимият му модел бива разбит на пух и прах . Mercedes AMG GT побеждава 911! На края на краткия рекламен клип (в youtube на АМG GT Dream car) момчето се събужда, облято цялото в пот. Бедничкият! Къде е майка му, за да го утеши? Вместо майката обаче се появява АUТО BILD. Ние ще проверим съвсем точно дали АМG е в състояние да докара безсънни нощи за Porsche. Теоретично е напълно възможно. 510-те к.с. на АМG GT S биха могли да размътят водата на Porsche 911 Turbo с 520 к.с. Иначе GT S е добре оборудван: V8-битурбо с 650 Нм въртящ момент, максимална скорост 310 км/ч, разположената на задната ос трансмисия с два съединителя осигурява оптимален баланс на тежестта, а задните гуми с размер 295 предават мощността върху асфалта. Накратко : пръхтене, крещене, съскане! Прекалено много буйстване за един сравнителен тест. Заемаме се малка- по-твърдо с GT и Turbo. Това означава следното: освен нашето обичайно спортно оценяване заедно с подробно събиране на всички данни ще тестваме двата модела и на състезателната писта (Заксенринг), както и на Нордшлайфе на Нюрбургринг. Господа, нека започнем със стандартната дисциплина.
AMG GT S И 911 TURBO НА ПЪТЯ: спринтиране, спиране, еластичност, разход на гориво – рутинните дисциплини на AUTO BILD показват тенденции, на които няма как да не обърнем внимание. Тъй катo Porsche изпреварва Mercedes с лекота. Само за под 3 секунди 911 достига темпo 100. Усещате, че вече сте на втора предавка, а АМG все още не е потеглил истински. Как е възможно? Нали и двата автомобила са с почти еднакво тегло и с идентична мощност. Там, където Benz още заорава със задните колела, благодарение на двойното си задвижване Porsche потегля значително по-ефективно. Прибавяме и системата Launch Control (така се нарича асистентьт за помощ при рязко стартиране), която изстрелва 911 така безкомпромисно и брутално, че на водача на АМG не му остава нищо друго, освен да гледа. Иначе Porsche прибавя и допълнителна порция агресия. Спира по-рано, ускорява по-бързо, като дори е по-икономичен (с почти два литра). Без съмнение – парадните дисциплини се печелят от Porsche.
AMG GT S И 911 TURBO НА ПИСТАТА: Оставяме теорията и отиваме на Заксенринг. С хронометър в ръка, заредили А 98 Н, „обули“ подходящите гуми, настроили асистентите. Първи е Веnz-ът: широко „разкрачен“, прилепнал към асфалта, с 52 процента от своите 1669 кг върху задната ос, прибавяме и рева на V8 агрегата. Звучи като Кинг Конг, на които са отнели жената. GT S се пуска разярено по пистата. Супер: 4,0-литровият турбомотор би могъл да мине за 8,о-литров атмосферен, а 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя си върши работата чудесно. Управлението обаче реагира твърде чувствително. При висока скорост в завоите дългата „муцуна“ тегли навън чрез предните колела. Освен това, ако натиснете прекалено рано педала на газта, задницата започва да „танцува „. Така че Mercedes не изминава обиколките шлифовано. GT S изисква вниманието на водача на всеки метър от пистата – обаче доставя удоволствие. Неговото време: 1:35,25 мин