Новото BMW Серия 7 се появи първо в изцяло електрическата си версия i7. С техника и лукс в излишък. AUTO BILD тества разполагащия с 544 к.с. електромобил.
Най-добрият автомобил на света? Може би човек винаги свързва това определение с S-клас на Mercedes – независимо, какво предлагат BMW от 1977 със Серия 7 или Audi с A8 от 1994 г. Сега BMW пусна новата Серия 7 – без да пести по отношение на техника, лукс, асистенти за сигурност и мултимедия.
Новата Серия 7 ще се предлага с двигател с вътрешно горене – с 6-цилиндров или V8, както и като Plug-In-хибрид и изцяло електрическото i7, всички на една и съща платформа. Дизайнът е предопределен от щедрите размери на автомобила: 5,39 метра дължина и 1,95 метра широчина.
Новата Серия 7 е внушителна
От една страна това са огромните „бъбреци” в предницата, които имат осветена рамка, а от друга ръбестата, издължена странична линия , (междуосие 3,22 метра) и внушителната задница с тесни светлини.
А сега и добрата новина: на пътя целият този впечатляващ ансамбъл изглежда значително по-хармонично и не това помпозно, отколкото на снимките. На борда има голям театър – в буквалния смисъл на думата.
На задните седалки има 31,3-инчов монитор с разделителна способност 8K, който се прибира в серийния панорамен стъклен покрив.
На системата можете да гледате филми и други, като те се чуват страхотно с аудиосистемата Bowers & Wilkins с 36 високоговорителя с обща мощност 1965 вата.
Мястото отпред също е впечатляващо щедро, седалките са големи и изключително удобни, а материалите и тяхната изработка – подчертано благородни. i7 също разполага с Curved Display, тоест 12,3–инчов монитор зад волана и 14,9-инчов тъчскрийн в средата. Уредите обаче са типично не особено добре четими – както в повечето нови модели на BMW.
А менютата в тъчскрийна са доста претрупани – все пак ще намерите спасение в iDrive-контролера на централната конзола. Ще ви помогне и интелигентната и приветлива система за гласови команди.
Вече няма класически вентилационни дюзи, а умело и незабележимо интегрирани фуги, от които излиза въздушна струя. Нова и и ластната с името Interaction Bar, която се простира през целия кокпит. Тя включва елементи на управлението за вентилацията и климатика, както и за отварянето на жабката, светва при качване и слизане.
Пробегът е достатъчен за пътуване на дълги разстояния
Наличният за старта вариант i7 xDrive60 е задвижван от електромотор с 258 к.с. отпред и един с 313 к.с. отзад, като системната мощност е 544 к.с. Капацитетът на батерията е 101,7 кВтч., а като пробег от BMW посочват до 625 километра (WLTP) – което обещаваме да проверим.
Зареждането може да става с до 22 кВт. променлив ток и с до 195 кВт. постоянен, а за да заредите батерията от 10 до 80 процента ще са ви необходими 34 минути. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взема от i7 за 4,7 секунди, а максималната скорост е ограничена на 240 км/ч.
Междувременно човек усеща цялата зрялост и рутина на електрическата система – позната ни и от модела iX. Педалът на „газта” реагира фино на командите на крака, мощността се дозира много добре, рекуперацията функционира идеално, в адаптивния режим внимателно и предвидливо. На борда разполагате постоянно с въздушно окачване, адаптивни амортисьори и задни завиващи колела, като тестовият автомобил бе оборудван и със система за стабилизиране на накланянето и с 21-цолови джанти.
Задвижването е много динамично
Така оборудвано i7 се движи много мощно, тихо и изключително бързо, като ускорява много вихрено (типично за електромобил). Управлява се уверено, като с теглото си от 2,7 тона заема доста стабилна и спокойна позиция на пътя.
Все пак трябва да кажем, че автомобилът е доста пъргав за тези размери и това тегло. При все че, повече му подхожда спокойното пътуване – не на последно място и заради мекото окачване и превъзходния комфорт.
Ценовата листа в Германия стартира от 228.500 лв.
i7 стартира през ноември 2022 г., като тестваната от нас версия xDrive60 струва 271.500 лв. През пролетта на 2023 г. ще ги последват дизеловата 740d xDrive с 286 к.с. от 228.500 лв. и Plug-in-хибридите: 750e xDrive с 489 к.с. от 147.000 лв. и M760e xDrive с 571 к.с. от 288.000 лв. Най-добрият автомобил на света? Напълно възможно.




