Можете ли да познаете какъв автомобил се крие тук?

2603
2025

Това, което изглежда като самоделка, някога е било Porsche 928. Кабриолетът наскоро трябваше да бъде продаден на търг, но така и не се намери мераклия, който да го купи…

Този кабриолет някога е бил Porsche 928 – не, не се шегуваме, макар че на пръв поглед от базата не е останало много. Конверсията в кабриолет е извършена от SpyderWerks в САЩ. Сами преценете дали става въпрос за успешна трансформация или аматьорска реконструкция!

Porsche 928 беше призвано да наследи 911 в края на 70-те години. Както знаем половин век по-късно, не се е получило… Въпреки това Gran Turismo моделът с Transaxle-конфигурация се оказва успешен – от модела в периода от 1977 до 1995 г.  са направени над 70 000 бройки. Днес най-вече по-ранните екземпляри са се превърнали в търсени класики, като 928 все още поляризира мненията сред почитателите на Porsche. Но когато става въпрос за – да го кажем странни – тунинги, интересът на потенциалните купувачи явно не е чак толкова голям: наскоро американската аукционна къща Mecum продаде на търг Porsche 928 от 1987 г., което вече изобщо не прилича на своя първообраз.

Тунинговано до неузнаваемост: няма как да разберете, че тук под ламарините се крие Porsche 928.

През 90-те години вече несъществуващата компания SpyderWerks преработва няколко серийни Porsche 928 в кабриолети. При тях твърдият таван не само е заменен с текстилен гюрук, но и е създадена изцяло нова каросерия, която на практика няма нищо общо с оригиналната.

Вместо това червеният кабриолет вече притежава ретро излъчване. Предницата вече разполага с тясна радиаторна решетка, а изскачащите фарове са заменени с кръгли. Като цяло автомобилът изглежда много по-заоблен. Задницата няма абсолютно нищо общо с визията на Porsche. Вместо това, с широките калници и малките задни светлини, проектът прилича повече на автомобили от 50-те години на миналия век.

Оригинален двигател в преработеното Porsche

Екстериорът по нищо не издава приликите с Porsche – за разлика от интериора. Въпреки че арматурното табло и панелите на вратите са преработени и е монтиран волан Momo, седалките и централната конзола издават 928-ицата. Двигателят обаче остава напълно сериен, което означава, че за задвижването се грижи 5-литров V8 с 320 к.с. В този модел 4-степенна автоматична трансмисия предава мощността към задните колела.

„Прикритото“ 928 не е продадено

Пробегът е изключително нисък – само 9195 километра (5714 мили), което предполага, че предишният собственик е карал това специално 928 съвсем малко през последните 40 години.

Седалките и централната конзола издават, че тук става въпрос за Porsche.

За съжаление, след приключилия наскоро търг на Mecum Porsche-то не успя да си намери нов собственик въпреки своя малък пробег. Наддаването приключи на 15 000 долара – и в крайна сметка автомобилът не беше продаден. Не е известно дали това се дължи на странния външен вид или на индикацията за ремонт след тотална щета (salvage title).

Във всеки случай Porsche 928 от тази моделна година в оригинален вид не може да бъде открито на такава цена. Читавите екземпляри струват доста над 40.000 лева.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин