Модерни тежкотоварни превозни средства на метан бяха показани в София

1810
2019

Рентабилност на транспорта и нисък разход на гориво чрез CNG

Модерни тежкотоварни транспортни средства на метан, подходящи както за градска среда, така и за регионални и международни превози, бяха представени в София. Събитието бе част от мащабно роуд шоуто на Скания в цялата страна, под мотото „Устойчивост! Сега и Отвъд хоризонта!“. Високотехнологичните возила бяха показани пред местни компании, доставчици на горива, фирми-потребители на транспортни услуги и общини, които могат да оформят и да бъдат част от цялостна транспортна система за „чисти“ доставки. “Нашият подход към устойчивия транспорт излиза отвъд границите на тежкотоварното производство. Скания разполага с най-широката гама от превозни средства с алтернативно гориво на пазара, но за да стимулираме промяната, се нуждаем от партньори, които предоставят на транспортната екосистема инфраструктура както за възобновяеми горива, така и за електрификация”, каза изпълнителният директор на Скания България Петър Дончев. Ето защо шведският производител влиза в стратегически партньорства с производители на горива, доставчици на инфраструктура и заинтересовани страни като власти, правителства и градове. “Заедно с клиентите и клиентите на нашите клиенти можем да подтикнем транспортния бизнес да предприеме стъпки за декарбонизиране на автопарка си и за увеличаване на използването на алтернативи на дизела. Днешната икономика на транспорта трябва да е устойчива за околната среда и съответно икономически ефективна за бизнеса. Устойчивостта трябва да върви ръка за ръка с рентабилността и добрата новина е, че допълнителните разходи от предприетите технологични мерки могат да бъдат компенсирани от други, които намаляват отпадъците и повишават ефективността“ допълни Дончев. Разходът на гориво на тежкотоварните автомобили на метан е значително по-нисък, в сравнение с дизеловите, при запазени работни характеристики. Пробегът с едно зареждане на резервоара е над 500 км. Клиенти, които ползват камиони на CNG на Скания са изчислили, че спестяването стига до 615 лв. на месец през пробег над 10 000 км. Удължената експлоатация също е едно от преимуществата на метановите автомобили, наред с ценовите и екологични предимства. Животът на мотора нараства от 1.5 до 2 пъти, заради физическите и химически свойства на метана. Разчетите на инженерите на Скания показват, че в зависимост от вида алтернативно гориво – биогаз или природен газ, въглеродните емисии могат да бъдат намалени с 15 до 90%. И двете алтернативи намаляват наполовина емисиите на азотен оксид и с 40 на сто емисиите на прахови частици, което е ключово за чистототата на въздуха, който дишаме. Същевременно двигателите на метан са изключително тихи, което е важно за работа в градска среда – за градска дистрибуция, почистване, превоз на пътници и др. Road Show 2019 – Take CO2NTROL Модерни тежкотоварни превозни средства на метан бяха показани в София За повече информация: www.scania.bg PRESS INFO Достъпът до възобновяеми горива и електричество за превозните средства трябва да бъде толкова лесен, колкото е конвенционалният дизел днес, допълни Стефан Илиев от Овергаз. Той подчерта, че в България мрежата за зареждане с метан вече е добре развита, а възвръщаемост на инвестицията за преминаване към природен газ, особено за индустриален потребител, е едва 1.5 до 2 години. Очаквано, огромен интерес сред посетителите предизвикаха машините за тест драйв на CNG – Scania R410 A4x2NA – Cab type CR20N, Scania R410 A4x2NA – Cab type CR20H и Scania P280 B4x2NA – Cab type CP14L. Тестовите модели бяха оборудвани с полуремаркета на Шмиц Каргобул. Потребителите можеха да изпробват и лекотоварният Volkswagen Caddy TGI, който фабрично работи на метан и може да измине над 1000 км. с едно зареждане на бутилките. Роуд шоуто „Устойчивост! Сега и Отвъд хоризонта!“ тръгна от Благоевград и след София продължава към Велико Търново (23.10), Русе (24.10), Варна (30.10), Бургас (31.10) и Пловдив (5.11).

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427