2016
Ford Transit наистина не може да се оплаче от липса на традиции. Той изпълнява задачите си от 1961 година, всъщност дори от 1953 година, когато все още се е наричал FK 1000. Междувременно Transit вече е голямо моделно семейство, от малкия Transit Courier до Fullsize-Transit. За първия тест ни предоставят транспортната версия. Интересен факт за почитателите на къмпинга: Transit Custom, който по размери е конкурент на VW T6, ще е базата за кемпера на име Nugget. Облагороден от Westfalia, кемперът на Ford ще предлага и нещо особено: отделна кухня в задната част. Това, което му липсваше досега, бяха фините шлифовки на окачването и задвижването. И точно те са модернизирани: Transit има нов дизелов двигател, подобрено окачване и оборудване, а вече и актуалните асистиращи системи и Infotainment.
„Грубиянът“ се е превърнал в „шепнещ“ дизел
Първата ни възможност за тест е лекотоварната версия на Transit Custom. Новият 2-литров дизелов мотор („EcoBlue“), който заменя 2,2-литровия TDCi, се предлага с три нива на мощността: 105 к.с. (100 к.с. преди), 130 к.с. (125 к.с. преди) и 170 к.с. (155 к.с. преди). Естествено, и трите варианта ще бъдат по-икономични, но все още няма точни данни. Но те ще бъдат преди всичко по-екологични: благодарение на SCR-системата с впръскване на карбамид дизелите вече отговарят на нормата за вредни емисии Euro 6. Ford обещават намаление на емисиите на азотни оксиди с до 55 процента, както и напредък по отношение на разгръщането на въртящия момент на двигателите, на реакциите им и на спокойния ход. При шофиране забелязваме: обещанията не са голословни. Движим се с варианта със 130 к.с., който вероятно ще е най-интересен за купувачите на Nugget, и понижението на шума в интериора надминава очакванията ни. „Грубиянът“ се е превърнал в „шепнещ“ дизел. Освен това турбодупката е по-незабележима, слабостта при потегляне е намалена до приемливи размери. Новият дизел се заема със задачите си мощно, но над средни устремът му намалява. Предното задвижване не може да се справи със силната тяга при ниски обороти, което води до силни намеси в кормилното управление. Като цяло лекотоварния автомобил се отличава с превъзходната си управляемост. Той завива директно и с ниски усилия, 6-степенната скоростна кутия и съединителят също не затрудняват водача.
Леко грубоват без товар
Отбелязваме напредък и при окачването. То обаче работи малко грубо при преминаване през по-големи неравности – поне когато автомобилът не е натоварен. От есента на 2016 година срещу доплащане ще се предлагат допълнителни въздушни пружини на задната ос, които ще намалят „потъването“ на задната част при голямо натоварване. Освен това Transit вече серийно се оборудва с полезни помощници като ESP с асистент при страничен вятър, разпознаване на пътни знаци и адаптивен темпомат с автоматична спирачна функция при опасност от сблъсък. От есента ще се предлага и нова 6-степенна автоматична трансмисия. Освен това Ford впечатлява и с друг факт: сервизните интервали са увеличени до 60 000 километра или 24 месеца. Конкуренцията трябва да вземе пример от новия Transit.
Извод
Малко хром, по-голям дисплей: визуалните модернизации при Transit Custom не са много. Но в техническо отношение е свършена много работа: мощни и екологични двигатели, модерни асистенти. Това е чудесно. Защото ще осигури по-висока сигурност и комфорт в кемпера.