Моделите на Renault от 90-те години

2906
2018

Когато на дневен ред е пускането на пазара на новия малък модел на Renault, французите имат големи очаквания по отношение на Clio, тъй като R4 и R5 са истински бестселъри. По време на пазарния старт през 1990 г. базовият бензинов двигател (1.2 8V) е с 54 к.с…

…а година по-късно Renault пускат и 1,9-литров дизелов агрегат и спортния топвариант 1.8 16V. През 1994 г. и 1996 г. французите подлагат своя „мъник“ на малък фейслифт. През 1998 г. излиза и новото поколение Renault Clio II.

Espace, вторият: от второто, изцяло преработено поколение на Espace, Matra произвежда над 300 000 екземпляра. Впечатляващ е появилият се през 1995 г. Renault Espace F1 с V10-двигател и 810 к.с. ванът с мотор от Формула 1 си остава единична бройка.

 

До 2018 г. това е последният Alpine: между 1991 и 1995 в завода в Диеп са произведени 800 екземпляра A610. Алуминиевият V6 двигател на Coupé-то е с мощност 250 к.с. от три литра работен обем. Максимална скорост: 265 км/ч.

Моделът от висок клас на Renault с името Safrane за съжаление ни кара да си спомняме за него като за доста невпечатляващ автомобил. Наследникът му Vel Satis също няма късмет.


През 1992 г. в Колумбия от конвейера слиза последното Renault R4. Култовата „кутийка“ от дивите 60-те и цветните 70-те години подарява свобода на колела на няколко поколения и изглежда безсмъртна в продължение на три десетилетия.


Хумор и индивидуалност – в началото на 90-те години в класа на малките автомобили тези качества определено липсват. Тогава обаче Renault внася живот в сегмента с Twingo. Французите обичат цветове и постоянно разширяват гамата. Освен това през годините се появяват безброй специални модели на Twingo.

Renault Twingo успява да постигне още през 1992 г. това, което направи в днешно време Fiat 500. Моделът ни докосва и с усмивка намира място в сърцата ни. Най-вече жените не могат да устоят на малкия чаровник.

Няма значение, че 4-цилиндровият мотор е от R4 – малкото Renault се превръща в култов модел още по времето на производството си. То пък приключва след 14 години – при това без сериозни промени по модела. Остава ни сладката усмивка.


Солиден модел от среден клас: Laguna наследява през 1994 г. семплото. През 1995 на пазара се появява и комбито на модела, наречено Grandtour.


Renault Mégane влиза през 1995 г. в стъпките на Renault R19. Renault постоянно разширява гамата – скоро към хечбека и Coupé-то се присъединяват атрактивен кабриолет и компактният ван Scénic.


Пионер в класа на компактните ванове: Renault слага началото през 1996 г. с модела Scénic, Citroën го последва малко по-късно с Xsara Picasso. Междувременно Renault произвежда четвъртото поколение на своя мини-Espace.


Жълтият спортист от Диеп: първоначално Renault възнамерява да произвежда расов състезател за марковия си шампионат в рамките на Формула 1. По-късно французите пускат лекия модел (965 кг) без покрив…


…с крилати врати тип ножица за движение по нормални пътища. Без филтри и никакви компромиси от страна на Renault. Първата серия на  Sport Spider се появява дори без предно стъкло! За задвижването отговаря 2-литров 4-цилиндров мотор със 147 к.с.


Да пътуваш като Господ във Франция: Espace III е просторен като катедрала и се продава много добре.

Renault 4 на 90-те години? Е, добре, моделът не успя да се превърне в народен герой, но все пак стана владетел в своята ниша. Наследникът му дори се произвежда и като модел на Mercedes. Kangoo обаче показва, че през 90-те години французите  продължават да владеят парадната си дисциплина: да произвеждат автомобили за живота.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин