Моделите на Porsche с 4-цилиндрови мотори: Porsche 356 B


22
окт.
2018

В днешно време само 6-цилиндровите мотори се считат за истински двигатели на Porsche. Всъщност това е исторически нонсенс. От десетилетия задвижванията с 4 цилиндъра са доминиращите в Цуфенхаузен. Както например в …

… Porsche 356 B. Тук потенциалът на боксерния мотор на Porsche личи най-непосредствено…

… легендарният номер 1 от 1948 е оборудван с фризиран боксер на VW, разположен в средата на автомобила. Фери Порше не гледа на това като пожарно решение, а по-скоро като пощряване. 4-цилиндровият агрегат звучи като VW и е с пъргавите (за онова време) 90 к.с.

Дори и в по-късните варианти на 356 има много от началото на производството на спортни коли на Porsche. Заоблените повърхности, тясната следа и солидното количество хром са старомодни и през  1963 г., но са символ на уют.


Звукът и спокойната работа на боксерния двигател са впечатляващи, той така или иначе се развърта добре. Над 5000 оборота моторът звучи сърдито и спортно. Тук подходящи са директното управление, доброто усещане за спирачките и саморазбиращата се сигурност при всяка по-бърза следваща обиколка.


Извод: в Porsche 356 бившите притежатели на „костенурката“ се чувстват у дома си. Формата, техниката и историята тук са по-важни от броя на конските сили и максималната скорост.

Търсени са най-вече по-късните варианти B и C. Coupé, кабриолет, роудстър, оригинален или реставриран – всичко се предлага и купува, Откритите 356 са по-скъпи от Coupé-тата, единствено при екзотичните, редки и екстремно скъпи Carrera-версии е обратното. Там спортът е по-важен от лукса.

Още по темата