2018
Голяма стъпка за Ferrari в посока бъдещето: с F355 за производителя на спортни коли започва на ера по отношение на качеството и динамичните характеристики. В сравнение с предшественика си F348 новият „базов модел“ е скок по отношение на качеството в тези дисциплини.
Новият базов автомобил на Ferrari не отстъпва на големите модели с 12-цилиндров мотор. Електронно регулираното окачване прави новия автомобил по-пъргав и по-предвидим.
8-цилиндровият агрегат е с мощност 380 к.с., на разположение при космическите 8250 оборота. В комбинация със симфонично-мощен звук усещането е като за чаша марсала и антипасти.
По време на производството си от 1994 до 1999 г. Ferrari предлага 355 като Berlinetta (спортно Сoupé), GTS (Targa) и открита версия Spider (на снимката). От 1998 г. италианците предлагат своя спортен автомобил със средно разположен двигател опционално и като 355 F1 с лостчета за превключване на предавките на волана.
456 GT, Ferrari-то за четирима: през есента на 1992 г. се появява наследникът на античното 2+2-Coupé 412. Също както и своя предшественик той изтръгва уникалната си мощност от 455 „кончета“ от 12-цилиндров мотор.
За необичащи да превключват често фенове на Ferrari, които могат да си го позволят, Маранело предлага Gran Turismo като 456 GTA с автоматични скорости. По поръчка на купувачите са създадени също комбита, лимузина и кабриолети са платежоспособни клиенти – например за султана на Бруней, известен колекционер на автомобили.
По повод 50-тата годишнина на Ferrari е създаден расов състезателен автомобил за нормални пътища. Разполагащият с 513 к.с. от 4,7-литров V12 двигател F50 е базиран на болида от Формула 1 от 1990 г. Pininfarina прави впечатляваща каросерия от карбон със заден спойлер. Максималната скорост на модела е 325 км/ч.
С 550 Maranello Ferrari се завръща към предно разположен двигател при V12-моторите след отсъствие от почти две десетилетия. Maranello цитира по правилен начин класическите модели на Ferrari от 50-те и 60-те години, …
… без да залита към кича. 485 к.с. помагат на Maranello да спринтира за 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималното му темпо е 320 км/ч. През 2001 г. са произведени 444 екземпляра от откритата версия 550 Barchetta.
През 1999 г. разполагащият с 400 к.с. 360 Modena сменя 355 и се нарежда сред най-успешните модели в историята на Ferrari. Расовият жребец изтръгва своята мощност от 8-цилиндров агрегат с работен обем от 3,6 литра.