2018
Икономичното френско „джудже“: Citroën AX заменя през 1986 г. неуспешните наследници на 2CV LN и Visa. До края на производството през 1998 г.: над 2,4 милиона. Особено пестелив с разхода си от под 5 л/100 км: AX Diesel. Впечатляващо бърз и пъргав: AX GTi с 94 к.с.
Сериозна атака в компактния клас: първият Citroën от сегмента на Golf се появява през 1991 г., нарича се ZX и не демонстрира никаква авангардност, така характерна за марката преди това. Похвала заслужава значително подобрената антикорозионна защита.
През 1997 г. Citroën Xsara сменя конкурента на Golf в компактния клас ZX. Xsara не е чак толкова делова на външен вид и на по-късен етап от своя живот има успехи в рали-шампионати.
Френско-италианска дружба: от 1978 г. концернът PSA и Fiat имат общи проекти в гамата на лекотоварните модели. От 1994 г. в общия им завод се произвежда ван – Citroën Evasion (на снимката), Fiat Ulysse, Lancia Zeta и Peugeot 806.
DS на 90-те години не е бестселър. За 11 години Citroën произвежда 300 000 екземпляра от XM. Голямата лимузина се отразява добре на имиджа – пред 90-те години френските висши политици използват меко возещата лимузина.
Предшественикът BX е сравнително семпъл, а Xantia също не блести особено силно. Все пак Citroën оборудва Xantia с хидропневматично окачване.
Солидна средна хубост вместо нонкомформизъм: Saxo представлява Citroën от 1996 г. в класа на малките автомобили. Липсва обаче симпатичната визия на марката – французите предлагат Saxo във версия с три и с пет врати.
През последното десетилетие на миналия век производителите навлизат и в нови ниши. Някои успешно, други не съвсем. През 1996 г. Citroën лансира Berlingo. „Баничарката“ ни връща във времето, когато при автомобилите функцията е следвала формата.
Какво би казал Пабло Пикасо за това яйце на колела? Вероятно не бихме могли да го нарисуваме. Смело: действително в една телевизионна реклама Citroën прави асоциация между силуета на Xsara Picasso и корема на бременна жена.