Модата на SUV-овете: стремеж към безсмисленото

Бихме направили онова, което можем, ако ни позволят това, което искаме. SUV-ът е декларация за намеренията на колела


5
сеп.
2017

Понякога аз и колегата Хайнрих  Лингнер седим на бюрото и размишляваме какъв автомобил бихме избрали, ако ни задължат да го караме до края на живота ни. Хайнрих казва Mercedes G – определеност, която не оставя много място на алтернативните варианти. Аз избирам Renault Kangoo, а Хайнрих ме обявява за мръднал. Накрая все пак се спирам на Land Rover 88 от серия III – автомобил със способности за оцеляване на хлебарка, който може да бъде ремонтиран с чук.

Land Rover 88
Автомобил, с който ще завладявате континенти. Във версия III все още е King of the Road

Покривът за тропически условия на модела е неизползваем за климата на Хамбург, но при всъдеходите като че става дума именно за това: те представляват деклариране на намерения за предизвикателства, пред които никой никога не би се изправил. Към момента 10,7 процента от всички купувачи в Германия се спират на всъдеход . Влияние им оказва мнението на автомобилните журналисти, които ги убеждават, че със SUV могат спокойно да теглят ремарке с кон. Колко от всичко клиенти, които са си купили всъдеход, притежават кон и ремарке? Искам да ми покажете всички които теглят някакви ремаркета със своя Tiguan, Qashqai или Х3 и се събират по поляни. Статистически погледнато, на всеки кон в Германия се падат по 1, 7 SUV-a, които го теглят.

Skoda Yeti GreenLine
Автомобил, с който ще печелите награди за екология. С предно задвижване, лек, екологичен, нисък и непригоден за движение извън пътя

Всъдеходът се отдалечава все повече от своята първоначална идея. Тъй като не биват използвани, офроуд екстрите отпадат една по една – първо понижаващите предавки и блокажите на диференциала, после и двойното задвижване, и накрая SUV-oвeтe стават и по-ниски. Накрая получаваме автомобил ката прехваления Skoda Yeti GreenLine. Колата изглежда като всъдеход, но дори и не си помисля да свърне извън пътя. Вероятно тези способности вече са без значение за клиентите и те се спират на версиите с предно или задно задвижване.

Dacia Duster
Автомобил, с който ще впечатлите прагматиците. Най-евтиният сред SUV-овете.

Разбира се, вярно е, че с концепцията си SUV-oвeтe обединяват предимствата на лимузините, комбитата и вановете: добър комфорт на возене, много място, интелигентна гъвкавост, по-добър обзор и ценената най-вече от дамите висока позиция на седене. Трябва обаче да се запитаме какво ще стане, ако все повече клиенти избират високата позиция на седене и накрая всички се качим един етаж по-нагоре. Това, че SUV-oвeтe вече имат все по-лош имидж, се дължи на динозаври ката Porsche Cayenne Turbo S или на 2,3-тонния великан Audi Q7.

VW Tiguan
Автомобил, с който ще плените клиентите на Golf. Изгодно и неповторимо приключение.

Иначе SUV-oвeтe се демократизираха – предлагат се на цената на малък автомобил, като Dacia Duster. Вместо Golf сега пред къщата паркира Tiguan, а BMW Х5 е алтернатива на Серия 5. И всички те ни уверяват, че по всяко време можем да поемем по нови пътища, стига да искаме. Нека го направим.

Audi Q7 V12 TDI
Автомобил, с който ще завладеете Абсурдан. Лаком, скъп, тежък

 

Още по темата

Card image cap
Историята на незрящата навигаторка

28
юни
2017

Професионалната волейболистка Алесандра Инверарди загубила зрението си след заболяване. Тогава италианката била почти отчаяна. Днес тя се състезава като навигатор за титлата шампион на рали с Lancia Stratos HF - и казва на своя пилот Лучиано Виаро накъде да кра.

Card image cap
Когато Samara покаже зъби

14
февр.
2017

Руският модел с предно задвижване е проект на сътрудничество с Porsche – но далеч не е единствената „Лада“, разработена съвместно с германците

Card image cap
ИСТИНСКИЯТ АВТОМОБИЛ-МЕЧТА

30
апр.
2017

Много място, мощни дизелови двигатели, прецизна автоматична трансмисия, висок престиж – звучи като луксозна линузина. В случая обаче се отнася за микробуси – когато те са произведени от Mercedes и VW. Сравнихме фините всестранни таланти

Card image cap
Клубът на супербързите: Aston Martin V12 Vantage S

30
юли
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >