Много място за малко пари: 5 употребявани комбита за около 6000 лева

1703
2017

Комбитата от компактния клас са истински всестранни таланти. Достатъчно маневрени в претовареното градско движение и толкова просторни в интериора, че са подходящи и за двуседмична почивка на четиричленно семейство. За съжаление тези практични автомобили често са доста скъпи за доста семейства. Ново компактно комби струва поне 30 000 лева. Решението: покупка на употребяван модел – така си спестявате голямата загуба на стойността. Добре поддържаните комбита на десетина години се предлагат за около 6000 лева – но на читави екземпляри можете да попаднете и за по-малко от тези пари. На пазара има богат избор от фирмени и върнати от лизинг коли – но те са с голям пробег. Бъдете внимателни с автомобили, които често са превозвали тежки товари. При тях най-често амортисьорите са износени, а товарното отделение е надраскано и износено. На тази страница ще ви представим 5 компактни комбита на добра цена.

Ford Focus II Turnier

Golf, Astra, Focus – тази последователност е като закон в компактния клас. Вечният трети, Ford Focus II (2005–2010), като употребяван автомобил и по-добър, отколкото може да се очаква. Особено популярно е комбито Turnier. И докато издръжливите бензинови мотори почти не създават проблеми, при турбодизелите 1.6 TDCi твърде често има проблеми с турбокомпресорите и тотални повреди на двигателя. Причината: замърсена система за смазване на двигателя и като резултат – повредени лагери.

Opel Astra H Caravan

Astra H Caravan (2004–2010) е комби на Opel от старата школа: практично, безпроблемно и евтино. В ценовия клас около 5000 лева преобладават бивши фирмени автомобили и други екземпляри със съответния висок пробег. Пред TÜV Astra H най-често има проблеми с повишения луфт на волана – но ръждата вече е минало. 1,6-литровият бензинов мотор със 105 (от 2007: 115 кг) прави впечатление на слаб при пълно натоварване. По-добрият избор при комбито е дизелът. Препоръчваме 1.9 CDTI.

Renault Mégane Grandtour

При Mégane Grandtour (Typ M, 2003–2009) предлагането на място и полезният товар са на висота. Пасивната сигурност също: през 2002 г. хечбекът Mégane получи максималната възможна оценка от 5 звезди в краштеста на NCAP. TÜV обаче дава по-ниски оценки на издръжливостта на автомобила в дългосрочен план: твърде голям луфт на волана и износената спирачна система са най-сериозните забележки. Освен това Mégane изнервя с множество проблеми на електрическата инсталация (стартер, алтернатор, комфортни функции).

 

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв