Мислете преди да поръчате!

1310
2020












Километрите, които тежкотоварните автомобили изминават заради върнати стоки, закупени онлайн, се равняват на 73 пъти разстоянието от Земята до Марс




Електронната търговия става все по-популярна форма на доставка на продукти сред потребителите. Както по света, така и в нашата държава. Ползите са очевидни. Клиентите няма нужда да пътуват за желаните стоки, да търсят място за паркиране близо до магазина, да губят време и – най-важното – няма нужда да прекъсват обичайните си дейности, за да отделят време за пазаруване.
 
Според цифрите от германската Асоциация за електронна търговия и дистанционни продажби (BEVH), потребителите са похарчили общо 20,2 милиарда евро за онлайн пазаруване между април и юни 2020 г. само в Германия. Това е с почти три милиарда евро повече от същия период на предходната година.
 
Бумът на поръчките обаче има и своите минуси: доставчиците на транспортни услуги изминават около 60 милиарда километра за доставки в Европа и САЩ всяка година и близо 17 милиарда километра в превоз на върнати стоки. Последните се равняват на 73 пътувания между Земята и Марс.
 
Данните сочат също така, че средно всеки четвърти тежкотоварен автомобил се използва за връщане на стоки, при което се отделят около 1,5 милиарда килограма въглероден диоксид. Затова е ясно защо ЕС задължава производителите на тежкотоварни автомобили да се включат в полагането на усилия за намаляването на емисиите на този вреден газ. До 2025 г. всички производители ще трябва да са намалили емисиите с 15 процента в сравнение със средните стойности през 2019 г. Тези цифри трябва да бъдат намалени с цели 30 процента до 2030 г.
 
Според Continental гумите играят значителна роля за постигането на тези амбициозни цели. Ключов фактор тук е съпротивлението при търкаляне. То има основно значение за разхода на гориво, който е пряко свързан с емисиите на въглероден диоксид. Затова изборът на подходящи гуми има също толкова големи ползи за околната среда, колкото и за водачите.
 
Обаче не само водачите са тези, които могат да допринесат за значителното намаляване на въглеродните емисии и опазването на околната среда. В борбата срещу климатичните промени може да помогне всеки, който закупи продукт онлайн. Всичко, което потребителите трябва да направят, е да избират внимателно, когато пазаруват онлайн, за да се избегне връщането на голяма част от това, което пристига до вратата им.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин