Миро Ангелов печели „Твърдица”, драма за местата на подиума


8
юли
2018

Екипажът Мирослав Ангелов/Еди Сивов със Skoda Fabia R5 спечели тазгодишното издание на рали „Твърдица” – първи кръг от българския шампионат. На втора позиция със закъснение 55,4 секунди финишираха миналогодишите рали шампиони Тихомир Стратиев/Добрин Борисов c Peugeot 208 R2, а бронзът остана за Григор Григоров/Даниел Миленков със същия модел автомобил. „Река след река” и „плуваме” бяха коментарите, с които повечето пилоти описваха ситуацията по отсечките.

Tъжен: Григор Григоров загуби второто място от Тихомир Стратиев само за 0,5 сек

Чак за последния етап трасето поизсъхна – и именно там се получи истинска драма за Григоров, който направи шеметно каране и успя да свали близо 15 секунди от аванса на Стратиев. На финала обаче Гришата, който след вчерашния ден вървеше втори, на едва 7,3 сек от Мирослав Ангелов, загуби среброто само за половин секунда! Самият Григоров караше по-внимателно по мокрото трасе и пазеше автомобила, спомняйки си за катастрофата на „Стари столици” миналата година.

Четвърти станаха Йордан Атанасов/Янаки Янакиев (Mitsubishi Lancer Evo IX), следвани от Георги Василев/Стефан Добрев със същия модел автомобил.

Жертва на лек удар между летящия финал и стоп-финала на СЕ „Чумерна” стана Subaru-то на Калин Бенчев/Александър Спиров, което излита от трасето. „Козметична“ катастрофа претърпяха и Стойно Георгиев/Красимира Стоянова (Suzuki Swift). И двата екипажа обаче успяха да завършат нормално.

Треньорът в HRT Петър Гьошев аплодира Денис Станчовски за първата му победа в едномарковия шампионат

Механиците сменят счупеното стъкло на Станчовски след отворения в отсечка преден капак

Сериозно разочарование непосредствено след началото на втората отсечка за деня преживяха Денис Станчовски/Младен Карчев с Hyundai i20 Coupe. Непосредствено след старта на скоростното изпитание капакът на двигателя им се отваря и чупи предното стъкло, което механиците в бокса трябваше да сменят. Така солидната преднина, която единственият български екипаж в Hyundai Racing Trophy беше натрупал пред шведите и водачи по точки в шампионата Адам Вестлунд/Йоаким Сьорберг, се стопи до едва 1,9 сек. В следващия етап – „Чумерна 2”, борбата на 17-годишните продължи – като Станчовски успя да увеличи преднината си пред Вестлунд до 7,9 сек. На финала българинът се наложи с 19 секунди и финишира на 10-о място в общото подреждане, като отбеляза първата си победа в HRT. Изненадващо, грузинският екипаж Александър Ломадзе/Мевлуди Меладзе реши да напусне надпреварата, въпреки че след лекия удар вчера колата им нямаше никакви проблеми да продължи. Другите чужденци в HRT – поляците Себастиан Тетер/Toмаш Борко и италианците Клаудио Бакела/Мазина Палита, се наредиха съответно 18-и и 20-и.

Единственият български екипаж в рамките на Hyundai Racing Trophy очаквано успя да се наложи в Твърдица

До финала на рали „Твърдица” 2018 достигнаха 22 от стартиралите в събота 27 екипажа. Следващият кръг от шампионата ще бъде в Сливен през последния уикенд на юли – засега това е единственият планиран със сигурност старт в националното ни първенство.

Още по темата

Card image cap
Стайков много бърз в сливенския Балкан, оспорвана битка при Hyundai-ите

3
сеп.
2016

Кърджалиецът води с почти 2 минути на Рашид Алкетби (ОАЕ), Григоров с половин минута аванс пред Геров

Card image cap
Льоб повежда на „Дакар“

3
ян.
2017

Пилотът на Peugeot измести Ал Атия от лидерството, след като спечели втората отсечка

Card image cap
Проблеми за българите в румънското снежно рали

16
ян.
2016

Марко Стойчев/Йордан Батаклиев се движат нa 9-а позиция след лека катастрофа и проблеми с мотора

Card image cap

В последния брой:

Архив >