2018
ТОВА Е ЗАДАЧА, от която те заболява главата: „Трябва да разработите SUV в B-сегмента, който е толкова страхотен, че има потенциал да се превърне в бестселър.“ Шефът на отдела за разработка на продукти на DS Етиен Менан и неговият екип се захванали за работа и накрая представили DS 3 Crossback. Въпреки компактните си размери от 4,12 метра дължина и 1,80 метра широчина малкият кросоувър изглежда доста внушителен. Огромните колела с диаметър 690 милиметра (такива са например в Mercedes GL), късите надвеси на каросерията и големият клиренс определено спомагат за това. Въпреки че тук, в Париж, хората се дистанцират от предишните модели на DS и подчертават новия път, „акулската перка“, или оптическото прекъсване на линията на височината на средната колона, прави огромно впечатление. Елементът ни е познат от първия DS 3.
Впечатляващи са и скритите дръжки на вратите. Те изскачат, когато водачът се доближи на по-малко от 1,50 метра разстояние. Познато ни е от Tesla, но го виждаме за първи път в изгодния компактен клас. Иначе DS се ориентира в посока премиум, като иска да ни грабне с много екстравагантност и авангард. Така клиентът ще може да създаде своя индивидуален DS 3 Crossback – избирайки между десет дизайна на джантите, десет цвята на каросерията, три на покрива и пет „свята на вътрешното пространство“. Тапицериите в интериора са от скъпа кожа – впечатлението е, сякаш всичко вътре е правено на ръка. Посредством 7-инчов цветен дисплей пред волана, цветен Head-up дисплей на стъклото и 10,3-инчов монитор в средата се осъществяват управление и обмен на информация. За да се подобри усещането за пространство, всички вентилационни дюзи са преместени от арматурното табло във вратите. С изключение на бутоните за аварийни светлини и за стартиране Citroën залага изцяло на реагиращи на допир повърхности в напълно дигиталния си кокпит. Качеството на изработка е отлично – с изключение на обикновените материали в разполагащия с висок товарен ръб багажник. Високото качество е задължително – конкуренцията от страна на Kia и компания не спи.
Матрични LED фарове, които се управляват посредством камера в предното стъкло, обединяват 15 светлинни сегмента и ги регулират спрямо пътя и ситуацията. DS 3 Crossback използва новата платформа на PSA CMP. Нейната многообразност си проличава при DS 3, който ще се появи през 2019 г. с три вида задвижване. Първи още през пролетта ще бъдат версиите с двигатели с вътрешно горене. При бензиновите мотори можете да избирате между 100, 130 или 155 к.с., а дизеловият е един със 130 к.с. По-вълнуваща ще е премиерата на електрическата версия E-Tense през втората половина на 2019 г. Електромоторът ще е със 136 к.с. и 260 Нм максимален въртящ момент. Батерията с капацитет 50 кВтч ще позволява пробег от над 300 километра. Цените на бензиновите версии ще започват от 50 000 лв. Нашето мнение: симпатичен „французин“ със собствен чар. Дали действително има потенциал да се превърне в пазарен лидер? Ще видим след година-две.
ИЗВОД
DS Automobiles не пести усилия да върне изгубения авангард на Citroën. DS 3 Crossback се представя убедително със своите различност и високо качество. Жалко, че важната електрическа версия ще се появи чак догодина.