Минимум 72 хил. лева за новия Volkswagen Transporter

1802
2025

Пaзарната премиера на новото поколение Transporter и Caravelle неслучайно съвпада със 75-ия рожден ден на “Bulli” – легендарният Transporter от 1-во поколение, който се превърна в емблема сред лекотоварните автомобили по света. Невероятно богатият спектър от различни варианти и изпълнения в новата моделна серия включва общо 13 версии на каросерията и три различни системи за задвижване с различни нива на мощност – турбодизелови двигатели (TDI), plug-in хибридни системи (eHybrid) и изцяло електрически системи за задвижване (eTransporter и e-Caravelle). Volkswagen Лекотоварни автомобили предлагат новите Transporter и Caravelle на пазарите в цяла Европа, а в България стартираха вече и поръчките на моделите от седмо поколение. Цените за Transporter с базово оборудване за българския пазар започват от 72.520 лева. Caravelle предлага до девет места и е предназначен запрофесионалистите в пътническите превози. Базовата му цена в България стартира от 79 165 лева.

Новото поколение на Transporter и Caravelle предлага повече пространство, повече разнообразие при опциите за каросерия, по-висока товароносимост и по-висока икономичност. С пазарната премиера на новите модели и предстоящата доставка на първите автомобили за крайни клиенти, Volkswagen Лекотоварни автомобили завършва най-голямата трансформация в историята на легендарния Volkswagen “Bulli”. Любимият на поколения универсален микробус, който започна сам в гамата, издържа изпитанието на времето и еволюира в богата гама от не по-малко от три продуктови линии, покриващи невероятно широк спектър от изисквания – Transporter/Caravelle, Multivan/California и ID. Buzz/ID. Buzz Cargo.

В основата на гамата от задвижващи агрегати на новото поколение Transporter и Caravelle са трите новоразработени 2,0-литрови четирицилиндрови турбодизелови двигатели TDI с максимална мощност съответно 81 кВт (110 к.с.), 110 кВт (150 к.с.) и 125 кВт (170 к.с.). TDI двигателите с мощност до 110 кВт се предлагат серийно в комбинация с 6-степенна механична предавателна кутия, а версията TDI с мощност 125 кВт е в неизменно съчетание с 8-степенна автоматична трансмисия, която се предлага като допълнително оборудване при модела TDI с мощност 110 кВт. TDI версиите с максимална мощност от 110 кВт нагоре могат също да бъдат поръчани със система за двойно предаване 4MOTION. Plug-in хибридната система за задвижване eHybrid в съчетание с безстепенната автоматична CVT трансмисия осигурява системна мощност от 171 кВт (232 к.с.). Версията на Transporter с изцяло електрическо задвижване e-Transporter се предлага в четири нива по отношение на мощността – 85 кВт (115 к.с.), 100 кВт (136 к.с.), 160 кВт (218 к.с.) и 210 кВт (286 к.с.), докато електрическият e-Caravelle може да се поръча във варианти с мощност от 100 кВт нагоре. Нетният капацитет на акумулаторните батерии на електрическите версии достига 64 кВтч, а серийното им оборудване включва задно предаване.

Новият Transporter може да бъде конфигуриран във варианти Kasten, Kombi и Бордови и (в зависимост от версията) с две дължини на междуосието и две височини на покрива. Пътническият Caravelle също предлага възможност за избор на две междуосия. Базовите версии на двата модела са с обща дължина на каросерията от 5050 милиметра, което съответства на увеличение от 146 милиметра спрямо предходното поколение T6.1. При версиите с дълго междуосие общата дължина на каросерията възлиза на 5450 милиметра. Дългото междуосие е и единственият вариант, използван при версията на Transporter с двойна кабина и бордова товарна каросерия. Външната широчина на каросерията (без външните огледала) при всички модели е 2032 милиметра, отбелязвайки ръст в размер на 128 мм в сравнение с предходната генерация. Височината на версиите с нормален покрив е 1984 мм, а при варианта Kasten с висок таван тя е малко под 2,5 метра. Всичко това води до увеличение на товарния обем, който в зависимост от версията достига между 5,8 м3 и 9,0 м3. Показателите по отношение на товароносимостта и прикачния товар при новите модели също бележат увеличение – при максималния полезен товар, достигащ 1,33 тона то е 0,13 тона, а общото допустимо тегло е нараснало от 2,5 тона при предходното поколение на 2,8 тона.


Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин