2021
Четвъртото поколение на Renault Megane получи фейслифт. Популярният компактен „французин“ бе обновен с правилните съставки, за да продължи да привлича погледите с динамичния си и красив дизайн, както и да предлага модерни технологии и екстри на клиентите. Промените по външния вид се изразяват най-вече в LED фаровете, преработената предна броня и също модифицираната задница с нов светлинен подпис.
В рамките на фейслифта французите са оборудвали Mégane с мултимедийната система Easy Link с голям централен дисплей (9,3 инча), която е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay. Инфотейнмънт системата се управлява лесно, има и бутони и превключватели за бърз достъп. Асистент системата за поддържане средата на лентата и автоматично спиране и потегляне в натоварено движение, активният спирачен асистент (с разпознаване на пешеходци и колоездачи) са част от другите нововъведения по отношение на сигурността.
Чрез системата MULTI SENSE водачът може да избира 4 различни режима на движение. От Renault са направили ново сортиране на нивата на оборудване. За почитателите на спорта сега вместо GT Line на разположение е R.S. Line, с двойни крайни ауспухови тръби, специален преден спойлер и спортни седалки.
Предлаганите моторизации за Mégane са 3 бензинови и 1 дизелова, както и една Plug-in хибридна, като спектърът на мощността е от 115 к.с. до 158 к.с. AUTO BILD тества дизеловия двигател със 115 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Максималният въртящ момент е 270 Нм – автомобилът е пъргав и ускорява прилично.
Относно качествата на пътя на Mégane почти нямаме никакви забележки: стабилността е добра – както по магистрала, така и по междуградски пътища. Управлението се връща спонтанно в централно положение и позволява спокойно шофиране. Правият курс се поддържа добре, а преминаването през къси неравности не се предава осезаемо в купето. Като цяло Renault блести с много добро пътно поведение – окачването е по-скоро комфортно, като при движение с бърза скорост по междуградски път със завои можете да завъртите леко задницата. Страничната опора на седалките е много добра, така че няма от какво да се притеснявате. Приятна екстра е изкуственият звук в спортен режим – кара ви да се чувствате доста приятно с автомобила. Хечбекът предлага доста добро място – както за главите, така и за краката на пасажерите, макар че отзад е малко по-тясно и там удобно могат да пътуват само двама възрастни.
Цената на новия Renault Megane стартира от 32 390 лв., а тестваната от нас дизелова версия dCi 115 струва от 38 390 лв.
ИЗВОД
Renault Megane предлага успешен дизайн и доказана техника на прилична цена. Френският компактен автомобил има просторно вътрешно пространство с качествена изработка и модерни екстри.
Renault Megane Blue dCi 115 – технически данни
Двигател 4 цил. дизелов работен обем 1461 см3 мощност 115 к.с. макс. въртящ момент 270 Нм задвижване предно/ 6-степ. механична трансмисия Д/Ш/В 4359/1814/1576 мм багажник 394 – 1288 л 0–100 км/ч 10,8 сек макс. скорост 190 км/ч разход 4,6 л дизел CO2 119 г/км цена от 38 390 лв.