Минимум 27 490 лева за новата Toyota Yaris на българския пазар


9
сеп.
2020

Стартират продажбите на най-новия Yaris в България с цени, започващи от 27 490 лв. Четвъртото поколение на малкия автомобил на японците изглежда доста шик: дизайнът прави впечатление на по-зрял, отпред доминира внушителна радиаторна решетка, а отзад черна лайстна подчертава задните светлина на широчина.

Сега малкият модел не само изглежда по-голям, но действително е станал по-широк – с цели 5 см в сравнение с предшественика. Това осигурява повече място във вътрешното пространство и същевременно позволява по-широка следа – това е добре за управляемостта. По-дългото междуосие пък осигурява по-добър комфорт. Японците са облагородили и вътрешното пространство – тапицериите са по-висококачествени (поне във високите нива на оборудване).

Арматурното табло се е сбогувало с твърдата пластмаса на предшественика и сега е с меки тапицерии. Седалките правят превъзходно впечатление за този клас, по-големи са и са достатъчно стегнато тапицирани. С многото си бутони воланът изглежда малко претрупан, но иначе е удобен.

Нов в Yaris е комбинираният уред TFT – няма обаче изцяло дигитален кокпит. Стигаме и до обещаното порастване на вътрешното пространство – предлаганото място е типично за класа и затова на седящите отзад с ръст над 1,80 метра ще им е тясно. Е, все пак в града, където е територията на Yaris, няма да имате проблеми.

За пазарния старт има ново хибридно задвижване. 1,5-литровият 3-цилиндров мотор няма да има много работа в градски условия, тъй като там Yaris ще се движи електрически. Новият Yaris използва най-новата хибридна технология на Toyota от четвърто поколение. Икономичността като цяло е увеличена с 20%, което обикновено става за сметка на динамичните характеристики, но в
случая мощността всъщност е нараснала с 16% и достига 116 к.с. (обща системна мощност) с 15% подобрение на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, което вече е 9,7 сек.

Хибридната система за задвижване на новия Yaris използва два електрически мотор-генератора – MG1 и MG2 е свързан с предните колела и може да бъде използван като тягов агрегат за
задвижване на автомобила. Тъй като оборотите на двигателя, при които той може да подаде тяга към задвижващите колела определят максималната скорост, с която моделът може да се движи в изцяло електрически EV режим, характеристиките на MG2 имат ключово значение за способността на автомобила да се движи на електрическа тяга.

Като цяло Toyota запазва силните страни на Yaris: високо качество и екологичен хибрид. Освен това добавя вълнуващ дизайн и най-после повече място. Да се обзаложим ли, че ще стане пазарен хит?

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >