Милчо Младенов-Хинди: забравеният герой


20
февр.
2019

Милчо Младенов е роден през 1945 г. в Горни Лом, Монтанско, където живее и днес. Първоначално започва да тренира волейбол, след травма на сухожилието се запалва по мотокрос и прави първите си стъпки в моторните спортове в Белоградчик. Първото му състезание през 1969 г. в село Плачковица завършва тъжно: състезателят чупи ключица и трябва да прекъсне активния спорт, макар и временно.

От 1975 г. започва да се състезава на писта. Става 12-кратен републикански шампион при 500-кубиковите мотоциклети с кош. „От 96 печели 89 състезания у нас, като няма загуба от 1983 г.“, пише пресата през далечната вече 1994 г. във връзка с купищата неуредици, които водят до невъзможността шампионът Милчо Младенов да си получи капарирания мотоциклет.

В зората на кариерата си Милчо Младенов сам конструира, изработва и поддържа технически моторите, с които се състезава. След като става вицешампион на шосе през 1979 г., си сглобява машина от два кросови мотора със силен и завидно добър двигател, който обаче се оказва трудно използваем при лошите ни пътни условия. Поради тази причина решава да монтира кош отляво и отдясно, за да стабилизира возилото.

Без преувеличение може да се каже, че Милчо е и автор на идеята за създаване на първия в България мотор с кош тип болид. Мотивът бил с този тип конструкция да се избегне максимално рискът от контузии за състезателите. След шестмесечна работа през 1980 г. прототипът бил готов и дори получава златен медал на Пловдивския панаир за изцяло конструиран и произведен в системата на ОСО мотоциклет. Двигателят му CZ обаче създава постоянни главоболия на Хинди и компания, за разлика от рамата, при която всичко било наред: ентусиастите я прекопирали едно към едно от специализирано издание, което описвало машината на популярния тогава Ралф Биланд, с който Младенов по-късно се запознава лично и стават приятели.

След политическите промени в България за съжаление и в моторните спортове започват да надделяват финансовите проблеми, появяват се несериозните спонсори, но най-вече липсват сериозен интерес и реална възможност за подкрепа от страна на спортните федерации и общинските структури. Родните ни неуредици принуждават Милчо Младенов да търси изява извън пределите на страната. От 1991 г. той взема германски лиценз и се включва в местното първенство.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
BMW 628 CSi: купе на мечтите

16
авг.
2017

628 CSi е машина за шофиране във времето: тя успява бързо да ме откъсне от всекидневието. И ме изпраща в 1985 - годината на производството си

Card image cap
AUTO BILD спаси тази „костенурка“

23
авг.
2016

Под ръководството на колегата Ян Хорн част от нашата редакция реставрира VW 1200 от 1975 г.

Card image cap

В последния брой:

Архив >