Милчо Младенов-Хинди: забравеният герой


20
февр.
2019

Милчо Младенов е роден през 1945 г. в Горни Лом, Монтанско, където живее и днес. Първоначално започва да тренира волейбол, след травма на сухожилието се запалва по мотокрос и прави първите си стъпки в моторните спортове в Белоградчик. Първото му състезание през 1969 г. в село Плачковица завършва тъжно: състезателят чупи ключица и трябва да прекъсне активния спорт, макар и временно.

От 1975 г. започва да се състезава на писта. Става 12-кратен републикански шампион при 500-кубиковите мотоциклети с кош. „От 96 печели 89 състезания у нас, като няма загуба от 1983 г.“, пише пресата през далечната вече 1994 г. във връзка с купищата неуредици, които водят до невъзможността шампионът Милчо Младенов да си получи капарирания мотоциклет.

В зората на кариерата си Милчо Младенов сам конструира, изработва и поддържа технически моторите, с които се състезава. След като става вицешампион на шосе през 1979 г., си сглобява машина от два кросови мотора със силен и завидно добър двигател, който обаче се оказва трудно използваем при лошите ни пътни условия. Поради тази причина решава да монтира кош отляво и отдясно, за да стабилизира возилото.

Без преувеличение може да се каже, че Милчо е и автор на идеята за създаване на първия в България мотор с кош тип болид. Мотивът бил с този тип конструкция да се избегне максимално рискът от контузии за състезателите. След шестмесечна работа през 1980 г. прототипът бил готов и дори получава златен медал на Пловдивския панаир за изцяло конструиран и произведен в системата на ОСО мотоциклет. Двигателят му CZ обаче създава постоянни главоболия на Хинди и компания, за разлика от рамата, при която всичко било наред: ентусиастите я прекопирали едно към едно от специализирано издание, което описвало машината на популярния тогава Ралф Биланд, с който Младенов по-късно се запознава лично и стават приятели.

След политическите промени в България за съжаление и в моторните спортове започват да надделяват финансовите проблеми, появяват се несериозните спонсори, но най-вече липсват сериозен интерес и реална възможност за подкрепа от страна на спортните федерации и общинските структури. Родните ни неуредици принуждават Милчо Младенов да търси изява извън пределите на страната. От 1991 г. той взема германски лиценз и се включва в местното първенство.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Bentley-тата на Съветския съюз

26
февр.
2017

Предлагаме ви част втора от нашия кратък преглед на лимузините в бившия СССР

Card image cap
AMC Jeep Grand Wagoneer: в култ към дървото

27
окт.
2016

Американският конкурент на Range Rover се произвежда в периода 1963-1991 г. и винаги ще бъде помнен със своите дървени панели на вратите

Card image cap
Кемперът Niesmann Clou: под сянката на Bulli

10
май
2016

Всички са влюбени в познатия като Bulli VW T2 – и така моделът LT бива позабравен, макар че от дълго време е класика. Ние го разглеждаме под лупа във варианта кемпер - Niesmann Clou Trend 670 F

Card image cap

В последния брой:

Архив >