Меrcedes-AMG GT R Pro: запалихме асфалта на Хокенхайм


1
авг.
2019

ПРЕДПАЗНИТЕ КОЛАНИ тип тиранти са закопчани, пулсът и дишането са учестени, поставяме каската, 8-цилиндровият агрегат е достигнал оптимална температура, тракшън контролът е включен на седма степен. Звучи като моторен спорт? Да, така е наистина. При това ние седим в автомобил с разрешително за движение по нормални пътища, или по-точно новия топмодел на Mercedes AMG GT R Pro. Липсва ни единствено огнеупорен комбинезон. Но вероятно хората от AMG го имат в каталога си с аксесоари. Намираме се на пистата „Хокенхайм“. Все пак обозначението Pro в името на GT R означава Profi. А едно нещо е напълно ясно: досега нито един модел на Mercedes не е бил толкова близо до състезателен автомобил.

s GT R Pro е по-добър в аеродинамично отношение от своя GT3 събрат. Внушителни карбонови елементи отстрани…
… както и задължителният заден спойлер, регулиращ се и при Pro с допълнителен Gurney Flap

Затова пространството в кокпита е изненадващо голямо. Дори за по-едри пилоти. Тук няма и следа от теснотията на някогашните 911-ки. Светофарът в бокса светва зелено. Пред мен няма регулиращ темпото инструктор, а слънцето грее превъзходно! След няколко метра проверявам още веднъж режима на движение, а под каската в сравнение с GT R е малко по-тихо. На дисплея обаче пише „Race“, тоест всичко, което е необходимо; възможно е новият филтър за твърди частици да заглушава звука.

Завиваме към Parabolica, отпред трещи и фучи, отзад гърми, 240, 250, 260, след това яко спиране. Невероятно – керамичните спирачни апарати са толкова добри, че спокойно мога да спра десет метра по-късно в следващата обиколка. При AMG GT R управлението не е за всеки, винаги прекалено остро и с недостатъчна обратна връзка. Това вече е минало. Завиването чрез коригиране става перфектно – доказателството е на пистата „Хокенхайм“ и известния им завой „Закс“; Pro се насочва с лекота, задните завиващи колела помагат, автомобилът поддържа курса. Нито следа от леко нервното пътно поведение на предшественика. Като истински професионалист пилотът може да се концентрира върху подобряване на времената в отделните сектори.

Седалки тип корито и предпазни колани тип тиранти вместо масажна функция и регулиране по височина

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Yaris-ът с двигател на Lotus

17
юли
2017

За да атакува Нюрбургринг, Toyota поставя на Yaris двигателя на Lotus Elise с 217 к.с. Дали с този агрегат „японката“ ще се превърне в най-бързия „мъник“ на света? Ние тествахме „бегачката“!

Card image cap
Civic по-безопасен за останалите от Golf

7
дек.
2016

Добре оформената зона за абсорбиране на енергията пази дори хората в колата, която компактният азиатски модел удря. Toва стана ясно от тест на ADAC, в който Honda Civic се представи по-добре от VW Golf

Card image cap
Първи тест на Borgward BX7: Този китаец е истински германец!

25
юли
2016

Вече се продава в Китай, а в Европа новият Borgward ще се появи през 2017 г. AUTO BILD успя да го тества. Първото впечатление: този автомобил е европейски

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: