Меrcedes 190: моят Benz е вечен


15
май
2017

Точно най-издръжливите автомобили страдат най-силно. Те доказват качествата си след стотици хиляди километри във всекидневието, поддържат се добре от поредния си собственик – и просто не могат да бъдат „убити” от каране. След това обаче се появяват „умни” политици, въвеждат наказателни данъци за старите коли, забрани за каране в „екологични” зони – което означава икономическа смърт за безброй йънгтаймери. И затова е толкова хубаво, че екземпляри като този 190 D са успели да се спасят от политически коректната смърт. Първият собственик е разпознал истинската стойност на своя Baby-Benz и го е поддържал добре в продължение на 24 години. И за това време изминал само 101 189 километра – което означава, че 190 D вече може да се приеме за разработен. Търговецът на употребявани автомобили от Хамбург Roro-Cars иска 3990 евро за запазения пенсионерски Benz. Добре вложени пари, защото спасеният от ръждата 190 има дълъг живот пред себе си. Неговият двулитров предкамерен дизел с мощност 75 к.с. няма конструктивни недостатъци, при редовна смяна на маслото може безпроблемно да измине 700 000 километра, че и повече.

Повечето 190 D днес се движат из Африка

Не вярвате ли? Попитайте таксиметровите шофьори в Мароко, Бенин или Буркина Фасо. Прокудените от Германия дизелови 190 продължават да се движат в африканските страни, повечето от тях са пробег над 1 милион километра. Освен това 190 D се задоволява с 6 литра нафта или растително масло на 100 километра.

Шепнещият дизел: през 1983 година 190 D бе сред най-тихите дизелови мотори на света

+ неунищожими дизелови двигатели, нисък разход на гориво (190 D), добро снабдяване с резервни части, компактни размери, лесен за поддръжка

– в серийно състояние колата е само Euro 1, но е възможно да бъде оборудвана с филтър за твърди частици

Оценка

Днес всички говорят за устойчиво развитие, а от Mercedes предлагаха икономичния и дълготраен автомобил още през 1983 година. При монтиране на филтър за твърди частици 190 D покрива дори изискванията на Euro 4. Ако успеете да намерите такъв екземпляр – купувайте!

От ноември 1992 година въздушната възглавница за водача е серийна. За скоростна кутия с 5 предавки се доплащаха само 943 марки

Още по темата

Card image cap
Head-up дисплей за следпродажбен монтаж: не отмествай погледа!

13
окт.
2016

Тествахме шест HUD кита, които човек може да си монтира сам, на цена между 46 и 198 лева

Card image cap
7-те смъртни гряха при поддръжка на боята

4
февр.
2016

Тук ще ви покажем с кои грешни стъпки лаиците застрашават боята и ще ви уверим, че правилната й поддръжка е нещо повече от козметична процедура

Card image cap
Аstra H: един Opel за вечността

14
ное.
2017

Третото поколение на Opel Astra е убедително със солидната си изработка и надеждност. Въпреки това ценовите равнища на Astra H на старо са уморени за радост на купувачите на употребявани автомобили

Card image cap

В последния брой:

Архив >