Меrcedes 190: моят Benz е вечен


15
май
2017

Точно най-издръжливите автомобили страдат най-силно. Те доказват качествата си след стотици хиляди километри във всекидневието, поддържат се добре от поредния си собственик – и просто не могат да бъдат „убити” от каране. След това обаче се появяват „умни” политици, въвеждат наказателни данъци за старите коли, забрани за каране в „екологични” зони – което означава икономическа смърт за безброй йънгтаймери. И затова е толкова хубаво, че екземпляри като този 190 D са успели да се спасят от политически коректната смърт. Първият собственик е разпознал истинската стойност на своя Baby-Benz и го е поддържал добре в продължение на 24 години. И за това време изминал само 101 189 километра – което означава, че 190 D вече може да се приеме за разработен. Търговецът на употребявани автомобили от Хамбург Roro-Cars иска 3990 евро за запазения пенсионерски Benz. Добре вложени пари, защото спасеният от ръждата 190 има дълъг живот пред себе си. Неговият двулитров предкамерен дизел с мощност 75 к.с. няма конструктивни недостатъци, при редовна смяна на маслото може безпроблемно да измине 700 000 километра, че и повече.

Повечето 190 D днес се движат из Африка

Не вярвате ли? Попитайте таксиметровите шофьори в Мароко, Бенин или Буркина Фасо. Прокудените от Германия дизелови 190 продължават да се движат в африканските страни, повечето от тях са пробег над 1 милион километра. Освен това 190 D се задоволява с 6 литра нафта или растително масло на 100 километра.

Шепнещият дизел: през 1983 година 190 D бе сред най-тихите дизелови мотори на света

+ неунищожими дизелови двигатели, нисък разход на гориво (190 D), добро снабдяване с резервни части, компактни размери, лесен за поддръжка

– в серийно състояние колата е само Euro 1, но е възможно да бъде оборудвана с филтър за твърди частици

Оценка

Днес всички говорят за устойчиво развитие, а от Mercedes предлагаха икономичния и дълготраен автомобил още през 1983 година. При монтиране на филтър за твърди частици 190 D покрива дори изискванията на Euro 4. Ако успеете да намерите такъв екземпляр – купувайте!

От ноември 1992 година въздушната възглавница за водача е серийна. За скоростна кутия с 5 предавки се доплащаха само 943 марки

Още по темата

Card image cap
Renault Laguna II на старо: петзвездна сигурност

18
сеп.
2017

Laguna II бе първият автомобил получил 5 звезди в краш-тестовете на NCAP. Дали е "петзвезден" и като употребяван автомобил?

Card image cap
Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi: този „французин“ е добро решение!

31
юли
2017

Xsara Picasso е препоръчителна покупка в класа на изгодните ванове

Card image cap
Автомобили без загуба на стойност: BMW Z4 M Купе – последният писък

16
февр.
2017

343 к.с., 8000 об./мин и звук, от който кожата ви настръхва – в Z4 легендарният двигател S54B32 показва на какво е способен

Card image cap
G-клас на старо: гениален или чуплив?

17
мар.
2018

С напредване на възрастта падат цените дори и на Mercedes G-клас. Ще може ли офроудърът мечта да се превърне в разумна покупка?

Card image cap

В последния брой:

Архив >