2017
За малко над 30 000 лева може да си купите чисто нов базов Golf. Без никакво допълнително оборудване, но пък чисто нов. За същата сума може да се сдобиете с 6- до 7-годишна луксозна лимузина. Но внимавайте, не бива да подценявате разходите по поддръжката! Независимо от марката важи следното: модерните луксозни модели са натъпкани с управляващи блокове, компютърни мрежи за обмяна на данни и всякакви комфортни „глезотии”. И всички марки са засегнати от проблеми с електрониката с напредване на възрастта. Диагностиката и ремонтите често са възможни само във фирмените сервизи на марката, оборудвани със съответните уреди.
Най-добрият избор са екземплярите от „сериозен” първи собственик. Продавачът винаги трябва да може да докаже инвестициите в поддръжката със сервизна книжка и фактури от сервизите. Луксозните лимузини се карат много, поради това пробегът им често е манипулиран – не позволявайте да бъдете заслепени от малък пробег без съответните доказателства. Цялостното състояние на автомобила често е по-честен показател от километража, най-много за действително изминатите километри могат да разкажат воланът, гумичките на педалите и броят на ударите от камъчета по предницата.
Audi A8 (D3) – спортист с официален костюм
Флагманът на Audi A8 е спортистът в луксозния клас. Но за съжаление не вози толкова комфортно като Серия 7 или S-класата. Двигателите на второто поколение (Typ D3, 2002–2010) са от 2,8-литров V6 (210 PS) до 6-литров W12 с 450 к.с. Изобщо не заглеждайте модели с ненадеждната трансмисия Multitronic.
VW Phaeton – дискретният луксозен седан
Най-изисканият модел на VW досега впечатлява с фините си материали и високия комфорт. Тенденция при употребяваните екземпляри: колкото е по-мощен двигателят, толкова по-ниска е цената. Особено W12- и V10 TDI-моделите се предлагат за под 10 000 лева. Двигатели от 225 до 450 к.с., най-добрият избор е V6 TDI.
BMW Серия 7 (E 65) – големият кораб
Няма друго BMW, което да е отнесло толкова критики при представянето си като четвъртото поколение на BMW Серия 7 (E65, 2001–2008). Причините: грубият дизайн и отчасти сложното управление (iDrive). Но комфортът на возене, предлагането на място и динамиката са превъзходни. Нашата препоръка: 730d с 231 к.с.
Jaguar XJ (X350) – елегантната алтернатива
XJ с вътрешно означение X350 (3/2003-11/2009) е последната лимузина на Jaguar с класически линии и двойни кръгли фарове. Препоръчителният е 2,7-литров V6 дизелов двигател (207 к.с.), като цяло моделът страда от течове на масло от трансмисията и двигателя, освен това понякога качеството на изработката не е на висота.
Lexus LS 430 – наглото копие на S-клас
Върховата лимузина на Toyota – Lexus LS 430 (2001–2006) визуално е почти 1:1 копие на S-клас W 140 (1991–1998). Незапознатите трябва да се вгледат в емблемата, за да разберат, че това не е S-класа. Но ако това не ви дразни, ще получите нежен като коприна V8 (282 к.с.) и върховен комфорт на разумна (стартова) цена.
Cadillac STS – американецът със спортни дрехи
Ако искате да карате наистина ексклузивна луксозна лимузина в Германия, трябва да изберете спортния Cadillac STS (2005–2011). Времената на подобните на локум окачвания и кормилни управление са отминали, STS се управлява като европейски автомобил.