Мечта или кошмар: конкурентите на S-клас на старо

0505
2017

За малко над 30 000 лева може да си купите чисто нов базов Golf. Без никакво допълнително оборудване, но пък чисто нов. За същата сума може да се сдобиете с 6- до 7-годишна луксозна лимузина. Но внимавайте, не бива да подценявате разходите по поддръжката! Независимо от марката важи следното: модерните луксозни модели са натъпкани с управляващи блокове, компютърни мрежи за обмяна на данни и всякакви комфортни „глезотии”. И всички марки са засегнати от проблеми с електрониката с напредване на възрастта. Диагностиката и ремонтите често са възможни само във фирмените сервизи на марката, оборудвани със съответните уреди.

Най-добрият избор са екземплярите от „сериозен” първи собственик. Продавачът винаги трябва да може да докаже инвестициите в поддръжката със сервизна книжка и фактури от сервизите. Луксозните лимузини се карат много, поради това пробегът им често е манипулиран – не позволявайте да бъдете заслепени от малък пробег без съответните доказателства. Цялостното състояние на автомобила често е по-честен показател от километража, най-много за действително изминатите километри могат да разкажат воланът, гумичките на педалите и броят на ударите от камъчета по предницата.

Audi A8 (D3) – спортист с официален костюм

Флагманът на Audi A8 е спортистът в луксозния клас. Но за съжаление не вози толкова комфортно като Серия 7 или S-класата. Двигателите на второто поколение (Typ D3, 2002–2010) са от 2,8-литров V6 (210 PS) до 6-литров W12 с 450 к.с. Изобщо не заглеждайте модели с ненадеждната трансмисия Multitronic.

VW Phaeton – дискретният луксозен седан

Най-изисканият модел на VW досега впечатлява с фините си материали и високия комфорт. Тенденция при употребяваните екземпляри: колкото е по-мощен двигателят, толкова по-ниска е цената. Особено W12- и V10 TDI-моделите се предлагат за под 10 000 лева. Двигатели от 225 до 450 к.с., най-добрият избор е V6 TDI.

BMW Серия 7 (E 65) – големият кораб

Няма друго BMW, което да е отнесло толкова критики при представянето си като четвъртото поколение на BMW Серия 7 (E65, 2001–2008). Причините: грубият дизайн и отчасти сложното управление (iDrive). Но комфортът на возене, предлагането на място и динамиката са превъзходни. Нашата препоръка: 730d с 231 к.с.

Jaguar XJ (X350) – елегантната алтернатива

XJ с вътрешно означение X350 (3/2003-11/2009) е последната лимузина на Jaguar с класически линии и двойни кръгли фарове. Препоръчителният е 2,7-литров V6 дизелов двигател (207 к.с.), като цяло моделът страда от течове на масло от трансмисията и двигателя, освен това понякога качеството на изработката не е на висота.

Lexus LS 430 – наглото копие на S-клас

Върховата лимузина на Toyota – Lexus LS 430 (2001–2006) визуално е почти 1:1 копие на S-клас W 140 (1991–1998). Незапознатите трябва да се вгледат в емблемата, за да разберат, че това не е S-класа. Но ако това не ви дразни, ще получите нежен като коприна V8 (282 к.с.) и върховен комфорт на разумна (стартова) цена.

Cadillac STS – американецът със спортни дрехи

Ако искате да карате наистина ексклузивна луксозна лимузина в Германия, трябва да изберете спортния Cadillac STS (2005–2011). Времената на подобните на локум окачвания и кормилни управление са отминали, STS се управлява като европейски автомобил.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин