Механична срещу автоматична трансмисия

Автоматични скорости? Мнозина биха поклатили глава. Те са на мнение, че могат да превключват предавките по-добре сами. Ние проверихме дали наистина е така. Резултатът е изненадващ!

2608
2016

АВТОМАТИЧНАТА ТРАНСМИСИЯ Е СПЕЦИАЛЕН СЛУЧАЙ

 

От Mazda не искат ли да продават CX-3 с автоматични скорости? При дизеловата версия те се предлагат само в комбинация с двойно задвижване и топнивата на оборудване. В линия Evolution Mazda иска доплащане от 3000 лв. Срещу тези пари получавате 6-степенна автоматична трансмисия, която прави CX-3 по-лакома (6,2 л/механична 5,7 л), по-бавна (10,5/11,9 сек) и по-тежка с 20 кг. Също така CX-3 се управлява малко спънато, мудно и по-шумно от своя събрат с ръчни скорости. Особено след студен старт автоматичната трансмисия изнервя с късната смяна на предавките. С 30 км/ч в предградието? Двигателят е на 2200 оборота и не иска да превключва. Всичко това за да се достигне оптимална температура и да бъде включено бързо почистването на отработените газове. Добър замисъл, но шумът ще изнерви съседите. Веднъж достигнала работна температура, трансмисията започва да действа както трябва. Стига шофьорът да не показва спортни амбиции, тя превключва меко и с лекота. А в режим „спри-тръгни“ след работа дори оценяваме наличието на автоматична предавателна кутия. С механични скорости CX-3 е съвсем друг автомобил. Шестте предавки влизат лесно и прецизно и така превключването доставя удоволствие. Който иска да кара без честа смяна на предавките, може да избере дизеловия агрегат, който от 1000 об./мин. се развърта с лекота и мощно. Категорично предпочитаме да превключваме предавките сами в CX-3.

механична

механична

автоматична

автоматична

ИЗВОД

Можем да си представим наличието на автоматична трансмисия в едно такова SUV-че. Стига да беше по-модерна, по-изгодна и да се предлагаше за всички модели. Затова избираме безпроблемното ръчно превключване.

Победител: механичната

А-КЛАС УЗРЯ ЕДВА С АВТОМАТИЧНАТА ТРАНСМИСИЯ

A-клас? Това бе късно появил се звезден модел, спортен отвън и с добро дизелово сърце отвътре. Да, компактният модел стартира през 2012 г., а оттогава от Mercedes подобриха доста неща по него. Първо окачването се научи да вози, а сега адаптивните амортисьори осигуряват такъв комфорт, какъвто никой не е очаквал. Вместо спортните седалки от Щутгарт използват все по-често нормални кресла. За предимствата на A 200 d обаче говори най-вече автоматичната трансмисия с два съединителя. Отначало трудно превключваща, с всеки ъпдейт DCT ставаше все по-зряла и сега превключва значително по-прецизно и по-сигурно. Ако сумираме напредъка (окачване, седалки, трансмисия), то Mercedes вече предлага толкова много комфорт, че ви препоръчваме за A-клас DCT трансмисията. С нея компактният модел е по-пъргав, харчи само с 0,2 литра повече и ви осигурява малък бонус под формата на лост зад волана, който освобождава централната конзола. Кои неща са в полза на механичните скорости? Освен също прецизното превключване на лоста ще спестите и 4356 лева. Едно нещо не се е променило: и този Mercedes си остава скъпо удоволствие.

механична

механична

автоматична

автоматична

 

ИЗВОД

Предлага доста добър комфорт. Тъй като и автоматичната трансмисия с два съединителя е усъвършенствана, препоръчваме DCT – въпреки че е скъпа. Така A 200 се превръща в спокоен спътник.

Победител: автоматичната

Продължете на следващата страница …

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин