ПОЗНАЙТЕ какво е това: появява се бързо, но си тръгва много бавно. Не, не са досадните роднини, дошли ни на гости. Не са и излишните килограми след зимата. В случая говорим за предразсъдъците. Например срещу автоматичната трансмисия. Дълго време тя бе считана за тромава, неикономична и антиспортна. Въпреки че често доказваше точно обратното! Затова страховете на някои по тази тема все още не са напълно изчезнали. Докато в Щатите девет от десет автомобила превключват автоматично, в Европа само три от десет автомобила използват автоматична предавателна кутия, а в Германия дори само двама от десет водачи отказват да превключват сами. Необяснимо. Една така модерна автоматична трансмисия предлага не само комфорт и сигурност, а също и толкова спортен талант като механичната. Но нека не ви издаваме всичко в самото начало. Четете сами: десет дуела между механична и автоматична трансмисия – от Smart Forfour до VW Touran.
АВТОМАТИЧНИТЕ СКОРОСТИ ПОДХОЖДАТ ПО-ДОБРЕ НА БЛАГОРОДНОТО AUDI
Изглежда много добре: модерен, стилен. Освен това Audi A4 често вози своя водач на далечни разстояния. Затова предпочитаме за модела от среден клас мощния 2-литров TDI със 190 к.с. Както и 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя. Един момент – дизел и DSG? Обикновено от AUTO BILD все нещо недоволстваме по неин адрес? Вярно, но този път ще изкажем недоволството си съвсем тихо. Тъй като адски мощният TDI успява в неочакваните понякога междинни спринтове и в (почти) всяка ситуация да осигури очакваната предавка за придвижване напред. И маневрирането с този дует става по-добре в сравнение с Touran, който също участва в теста с TDI и DSG. Към механичните предавки нямаме никакви забележки. Скоростите се превключват почти от само себе си, а подходящата предавка предотвратява това A4 да попадне в дупка на мощността. С механичната трансмисия обаче не успявате да разпределите мощността равномерно върху пътя. При мокра настилка ви трябва чувствителен крак за натискане на педала на съединителя, за да не забуксуват предните колела вследствие на въртящия момент от 400 Нм. Автоматичната трансмисия с два съединителя регулира това доста по-елегантно. Е, разбира се, тя се доплаща – 4158 лева. При цена от 73 094 лева тази екстра би трябвало да е включена.
ИЗВОД
Автоматичната предавателна кутия подхожда по-добре на елегантните модели от марката Audi. Освен това DSG се „разбира“ по-добре с мощния TDI агрегат. Тук си струва да доплатите.
Победител: автоматичната
ТАЗИ СЕРИЯ 3 НЕ ТРЯБВА ДА Е С МЕХАНИЧНИ СКОРОСТИ
Само най-заклетите фенове на BMW се мръщят при автомобил на марката с автоматична трансмисия. Времената на мудните 4- и 5-степенни автоматични предавателни кутии са минало. Към момента за Серия 3 се предлага 8-степенна трансмисия. Тези степени впечатляват с убедителността си при превключване. Предавките винаги са подходящи и биват сменяни меко и прецизно. В режим Eco Pro автоматичната скоростна кутия се изключва при движение по инерция и оставя 318d да се рее на празен ход, а при кикдаун биват прескачани няколко степени. Леката слабост при потегляне на турбодизеловия мотор се компенсира умело от автоматичната система. На осма предавка 318d се движи със 130 км/ч и с 1800 оборота. При същата скорост оборотомерът на колата с ръчни скорости показва на шеста предавка 2300 оборота. За да не бъдем разбрани погрешно: 318d е много приятен автомобил и с механична трансмисия. Превключването на ръка става много лесно и бързо, предавките са точните, а при превключване на по-ниска предавка автоматичната междинна газ предотвратява „замисляне“ на задвижването. При директното сравнение автоматичната трансмисия ни грабна с комфорта си. Динамичните характеристики и разходът на гориво са почти идентични. Единственият недостатък: доплащането от 4300 лева. Парите ви обаче ще са добре вложени.
ИЗВОД
Да, знаем. Към спортното самосъзнание на марката подхождат повече механичните скорости. Междувременно обаче автоматичната предавателна кутия в BMW работи толкова перфектно, че няма как да я пренебрегнете.
Победител: автоматичната
Продължете на следващата страница …