Мениджър на автопарк: „Само дизелът е икономически изгоден“


4
юли
2018

Мениджърите на флотилии автомобили в големи предприятия са безпомощни. В момента около 70 процента от всички коли в служебните автопаркове са дизелови. А когато човек попита ръководителите как биха искали да променят това, те просто повдигат рамене.

„Без дизел не става“, казва например Оливер Ком, който се грижи за мобилността на служителите на Tchibo. Към флотилията на кафе гиганта с централа в Хамбург има около 500 автомобила. А 95 процента от тях са с дизелови двигатели. „Повечето от нашите автомобили са постоянно в движение. При годишен пробег 40-80 хил. километра няма реална икономическа алтернатива на дизела“, казва Ком. В автопарка почти няма големи замърсители. „90 процента от нашите коли отговарят на нормата Евро 6. По-старите ще бъдат заменени още през тази година.“

Ком е доста сдържан по отношение на опорочаването на познатата техника на задвижването. „Новите норми Евро 6d-TEMР и Евро 6d правят дизелите значително по-екологични. Дизелите са изгодни, с нисък разход и отделят по-малко въглероден диоксид от сравними бензинови модели.“ Само благодарение на дизелите в Tchibo са успели да постигнат поставените като цел нива на парниковите емисии в автопарка си. „За още по-сериозно намаление на емисиите се нуждаем от удобни за всекидневието автомобили с алтернативно задвижване.“ Още от 2011 г. Оливер Ком ползва и електромобили. Но докато от тях бъдат взети повече бройки, ще мине време. „Автономният им пробег е твърде малък. В това отношение производителите трябва да наваксат“, казва Ком. В момента той тества като евентуално бъдещо попълнение новия VW T-Roc. Естествено, с дизелов двигател.

Още по темата

Card image cap
Когато не внимаваш при паркинг автомата: Bentley се размазва в стена

14
дек.
2016

Разсеяна шофьорка на Bentley изпуска своята лимузина за 400 000 лева да се удари в стената

Card image cap
Най-мощният сериен Seat за всички времена

15
февр.
2017

С 300 к.с. обновената версия на Leon Cupra е най-потентният модел на испанците в историята на производителя

Card image cap

В последния брой:

Архив >