МЕКСИКАНСКАТА „КОСТЕНУРКА“ СЕ ПЕНСИОНИРА

Краят вече се вижда на хоризонта: класическата VW „костенурка“ ще се пенсионира окончателно и в столицата на Мексико


4
апр.
2017

Хулио притежава не само „костенурка“, но кара и Nissan Tsuru (жерав), който всъщност е Sen­tra/Sunny от 1991 г. и който все още се произвежда тук. Истински седан, с много нефункциониращи бутони по арматурното табло, тъй като е трябвало да се пести. „Обичам Nissan-а повече от Vocho“, казва Хулио-Сезар, тъй като се управлява по-лесно, по-удобен е, както и по-просторен и по-икономичен. „Костенурката харчи 12 л/100 км.“

 

На специални места полицията складира и конфискуваните нелегални таксита, така наречените „пирати“

Майстор на „костенурката“: Хулио-Сезар се справя с невероятна лекота в трафика на мексиканската столица. Тази година обаче „костенурката“ ще се пенсионира. Дори и в Мексико такситата не трябва да са прекалено стари

Проблемът в Мексико са многото нелегални таксита, така наречени „пирати“, които не плащат данъци и концесионни такси и не минават на прегледи. Има много такива сред моделите Vochos. Тъй като са създавали много проблеми, полицията е конфискувала хиляди от тях.  Сега те са натрупани един върху друг на няколко места в града. Изглежда тъжно, но бившите собственици нямат сметка да си ги върнат, тъй като сумата, която трябва да платят за престоя на полицията е доста висока. Тя е по-висока от стойността на автомобила. Така колите гния в тези автоморги, като дори не се ползват като донори за резервни части. „Евтините резервни части вече са рядкост. Жалко е да ги гледаш как се разпадат.“

Мъжът обмисля, дали да не се откаже от своята „костенурка“. В момента градската управа дава 900 евро за връщане на стара „костенурка“, като за Хулио-Сезар това са много пари. 6500 евро струва нов Tsuru.

 

Старият и новият модел в Мексико Сити: такси „костенурка“ на кръговото движение пред „Ангелите на независимостта“, паметник на победата в центъра на града

Какво се случва сега с последните таксита Vocho? „Ще бъдат пребоядисани и ще се използват като лични автомобили. Или ще бъдат продадени в друг град, в който забраната за такива таксита още не е влязла в сила“, казва Хулио-Сезар. „Освен това тук имаме много клубове на Volkswagen, които са луди по тези Vocho. Разбира се те се интересуват само от запазените екземпляри. Такситата не са сред тях.“

„Костенурката“ на Хулио също тропа, има няколко вдлъбнатини от удари, а задната броня виси. Освен това постоянно нещо се разваля. „По принцип един такъв Vocho е доста здрав“, казва мъжът, „но моят е на 13 години и не знам на колко километри е“. След това се налага да спре за малко, тъй като педалът на газта отново е потънал. На въпроса ни как така се движи с 13-годишен автомобил, след като горната граница е 10, Хулио отговаря с усмивка. Питам го, дали е тъжен, че времето на неговия Vocho като такси изтича?

„И да, и не“, казва той, „винаги ми е служил вярно, резервните части бяха евтини, повечето ремонти направих сам. Но времето му просто мина. Казвам ти благодаря, Vocho, и се радвам на новата епоха.“

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Ferrari F12 Berlinetta

10
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Happy Birthday, M3!

31
май
2016

BMW M3 навърши 30 години! Баварците ще отпразнуват рождения ден с лимитиран специален модел "30 Jahre M3". Първи впечатления от юбилейното M3!

Card image cap
Kadett GSi срещу Insignia GSi: сравнение на несравнимите

25
ное.
2017

Opel пуска отново GSi – този път като Insignia. Дали новият модел притежава чара на някогашния Kadett GSi?

Card image cap

В последния брой:

Архив >