МЕКСИКАНСКАТА „КОСТЕНУРКА“ СЕ ПЕНСИОНИРА

Краят вече се вижда на хоризонта: класическата VW „костенурка“ ще се пенсионира окончателно и в столицата на Мексико


4
апр.
2017

Хулио притежава не само „костенурка“, но кара и Nissan Tsuru (жерав), който всъщност е Sen­tra/Sunny от 1991 г. и който все още се произвежда тук. Истински седан, с много нефункциониращи бутони по арматурното табло, тъй като е трябвало да се пести. „Обичам Nissan-а повече от Vocho“, казва Хулио-Сезар, тъй като се управлява по-лесно, по-удобен е, както и по-просторен и по-икономичен. „Костенурката харчи 12 л/100 км.“

 

На специални места полицията складира и конфискуваните нелегални таксита, така наречените „пирати“

Майстор на „костенурката“: Хулио-Сезар се справя с невероятна лекота в трафика на мексиканската столица. Тази година обаче „костенурката“ ще се пенсионира. Дори и в Мексико такситата не трябва да са прекалено стари

Проблемът в Мексико са многото нелегални таксита, така наречени „пирати“, които не плащат данъци и концесионни такси и не минават на прегледи. Има много такива сред моделите Vochos. Тъй като са създавали много проблеми, полицията е конфискувала хиляди от тях.  Сега те са натрупани един върху друг на няколко места в града. Изглежда тъжно, но бившите собственици нямат сметка да си ги върнат, тъй като сумата, която трябва да платят за престоя на полицията е доста висока. Тя е по-висока от стойността на автомобила. Така колите гния в тези автоморги, като дори не се ползват като донори за резервни части. „Евтините резервни части вече са рядкост. Жалко е да ги гледаш как се разпадат.“

Мъжът обмисля, дали да не се откаже от своята „костенурка“. В момента градската управа дава 900 евро за връщане на стара „костенурка“, като за Хулио-Сезар това са много пари. 6500 евро струва нов Tsuru.

 

Старият и новият модел в Мексико Сити: такси „костенурка“ на кръговото движение пред „Ангелите на независимостта“, паметник на победата в центъра на града

Какво се случва сега с последните таксита Vocho? „Ще бъдат пребоядисани и ще се използват като лични автомобили. Или ще бъдат продадени в друг град, в който забраната за такива таксита още не е влязла в сила“, казва Хулио-Сезар. „Освен това тук имаме много клубове на Volkswagen, които са луди по тези Vocho. Разбира се те се интересуват само от запазените екземпляри. Такситата не са сред тях.“

„Костенурката“ на Хулио също тропа, има няколко вдлъбнатини от удари, а задната броня виси. Освен това постоянно нещо се разваля. „По принцип един такъв Vocho е доста здрав“, казва мъжът, „но моят е на 13 години и не знам на колко километри е“. След това се налага да спре за малко, тъй като педалът на газта отново е потънал. На въпроса ни как така се движи с 13-годишен автомобил, след като горната граница е 10, Хулио отговаря с усмивка. Питам го, дали е тъжен, че времето на неговия Vocho като такси изтича?

„И да, и не“, казва той, „винаги ми е служил вярно, резервните части бяха евтини, повечето ремонти направих сам. Но времето му просто мина. Казвам ти благодаря, Vocho, и се радвам на новата епоха.“

Още по темата

Card image cap
Луда цена за Baby-Benz

22
сеп.
2016

Купувачът на този Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II изобщо не се е поколебал: можел е да купи пет Mercedes-AMG C63, но въпреки това искал дивия Baby-Benz!

Card image cap
Изкуството да бъдеш автокрадец: колко бързо могат да отмъкнат автомобила ни?

12
юни
2017

Как да отворя колата си без ключ? Отговора можете да намерите на изложение за ключарска техника в Полша. Кой ли го посещава? При всички случаи - не само ключари и собственици на сервизи

Card image cap
Mercedes 500 E – по-доброто Porsche

14
сеп.
2017

Толкова тих, толкова обикновен и въпреки това толкова различен: върховият модел на семейството W 124 определено не е обикновено такси. Това е 500 E: 8-цилиндров Mercedes с голяма доза Porsche

Card image cap

В последния брой:

Архив >