Науката за боксерите, въздушното охлаждане и задно разположените двигатели са отмираща дисциплина. Дори и овалният дизайн върви към своя край. Последният от този вид бе нашата стара „костенурка“, свалена от мексиканската поточна линия през 2003 г. От този момент нататък приличащият на яйце автомобил продължи да съществува само в град Мексико. Там „костенурките“ са плъзнали навсякъде из 20-милионния метрополис. Те масово се ползват като такси и са се превърнали в нещо като символ на града. Скоро обаче и това време ще отмине. Дните на модела като такси са преброени: най-успешният автомобил във Вселената ще бъде окончателно и безвъзвратно пенсиониран.
Причината не е в това, че замърсява околната среда – напротив, от 1992 той е оборудван с катализатор, а в това, е според наредбата такситата в Мексико сити не трябва да са по-стари от 10 години. А тъй като последните таксита „костенурка“ са пуснати в употреба в края на 2001 г., това би означавало в края на 2011 г.

Парадът на „костенурките“: през 1971 градската управа избира „костенурката“ за официален модел на такси-автомобилите в града. На снимката 500 „костенурки“ позират на площад Zocaló, през катедралата в града

В град Мексико все още се движат около 5000 таксита „костенурка“, въпреки че от началото на 2012 г. има забрана за тяхното използване. Е, все пак става дума за Мексико…
Продължете на следващата страница