Международният панаир за играчки в Нюрнберг


13
май
2019

С бавни крачки, но уверено бизнесът за играчки отново започва да се развива в положителна посока. След няколко тежки години, през които в глобален мащаб продажбите вървяха все по-трудно, сега се вижда светлина на хоризонта. Юбилейният 70-и международен панаир на играчките бе приятно доказателство за това. Най-голямото в света изложение за детски играчки се провежда по традиция в приказния град Нюрнберг, който все още носи своя средновековен дух, могат да се видят малките, уютни работилници за дървени играчки, навън ухае на печени вурстчета и традиционния тук сладкиш с канела.

Не трябва дълго да се замисляме, за да се убедим, че живеем в трудни времена по отношение на забавленията за деца. Пък и за възрастните. Как да се откъснем от тези навсякъде заобикалящи ни компютри, изкушаващите ни денонощно смартфони? Какво може да ни накара отново да заиграем заедно? Изложението в Нюрнберг се опитва да даде отговор на тези фундаментални въпроси: а той се крие в умелата комбинация от иновации в сферата на техниката в съчетание с доказали се през вековете добри традиции в желанието на човек да играе, но вече поднесени по нов, съвременен начин.
Звучи сложно, но всъщност не е чак толкова. Не е изненада, че хората търсят контрапункт на заобикалящия ни напоследък изцяло дигитален свят.

Лудият бик (El Toro Loco) за малчугани: оригиналът има 540 кубика под капака

Поради тази причина производителите на играчки целенасочено развиват концепции и идеи, които да ни предоставят пространството, в което може да изключим спокойно и без угризения екраните. При това обаче офлайн предизвикателствата трябва да бъдат по-големи, за да може да се конкурират с разсейващата ни цифрова техника. Разковничето са активните физически действия, движението, чувствата, съвместните усилия в името на обща цел или възможността изцяло да се потопим в света на приказките.
Има игри, които предизвикват приключенския дух и буквално ни изстрелват в сценария на Робинзон Крузо. Попаднали на пиратския остров, участниците трябва да се борят за живота си, да изтеглят карти, които могат да бъдат съдбоносни, да вземат решения, които да наклонят везните в тяхна полза. В друга игра бягате от лавата на изригнал вулкан, налага се да събирате случайни предмети, с които да изградите мост над бушуващата река, за да се спасите от природното бедствие.

Общото между двете игри е, че удоволствието от тях се получава само ако мислите и действате в екип. С други думи, философията е не да се борите един срещу друг, а като отбор да давате отпор на безпощадно изтичащото време, на възникнали изненадващо трудности или неприятни стечения на обстоятелствата. Идеята е да се схване комплексният характер на нашия живот.

Розов свят: аналогов
велосипед за млади дами със специално
боядисани гуми

Освен панаира за играчки тази година юбилей имаше и една световно известна кукла. Чаровната красавица Барби навърши 60 години! Спокойно може да признаем, че дамата ни се струва пораснала, малко по-зряла. Партньорът й в живота Кен пък тази година се предлага в комплект със собствена минипералня. Идеята е той сам да пере с нея, а не само да я поправя по молба на Барби. Така производителят Matell има амбиция да разчупи клишето за облечената предимно в розово кукла.

Днес цифровизацията е навлязла и в света на класическите кукли. Чрез добавена реалност момичетата могат да видят как ще изглеждат любимките им, ако изберат да променят техните прически и тоалет. Предлага се цяла плеяда от игри, които работят само при налична онлайн връзка, някои изискват работа с интернет търсачката Google или с гласов асистент. При много от съвременните игри не може да минете без мобилни приложения.

Класическите модели автомобили, електрическите влакчета и миниатюрните модели са забавление не само за децата, а и за възрастните. Нови серии от света на конете и елфите, типични возила от времето на бившата ГДР или герои от нашумели холивудски блокбастъри и телевизионни сериали са готови да превземат детските стаи по цялото земно кълбо. Популярни марки като Disney и Playmobil предлагат собствени игрални филми. Целокупният мърчандайзинг е наличен в готов вид или може да се закупи под формата на лицензни договори. През тази година особено силно застъпена тема е подводният свят: русалки, светещи перли, шарени делфини, които предизвикват децата да играят в тази вълшебна обстановка. Сериозен магнит в Нюрнберг винаги са били миниатюрните автомобилни писти, предлагани вече дори и за деца само на 3 години.

Още по темата

Card image cap
Omega 3000 24V: Opel-ът, който наказа Porsche

13
апр.
2017

За времето си Omega 3000 24V се радва на много модерна техника и успява да се противопостави дори на истински спортни автомобили. Проблемът й е единствено в имиджа...

Card image cap

В последния брой:

Архив >