Три, две, едно … Това се случи преди няколко седмици. От тогава този малък приятел постоянно кара сърцето на моята приятелка да бие учестено. Мария си мечтаеше за роудстър, и аз като автомобилен експерт ѝ препоръчах Mazda MX-5. И открих екземпляр в интернет.
MX-5 впечатлява с надеждността си
Миришещ на цигари, с няколко вдлъбнатини по каросерията и грозно монтирани високоговорители на вратите – за 6000 лева. Засега ни изнервя само акумулаторът, който се разрежда, когато колата не се кара дълго време.
Става дума за второто поколение NB (от 1998 до 2005 г.) на роудстъра на Mazda. Мотото на японския двуместен автомобил винаги е било: много удоволствие, малко пари. И нещо също толкова важно: почти никакви неприятности. Солидните двигатели са мощност от 110 к.с. и работен обем от 1,6 литра до 1,9 литра със 146 к.с. и предлагат достатъчна тяга. Превключването на предавките и кормилното управление са стегнати и прецизни. Благодарение на задното задвижване опитните водачи могат да взимат завоите и с педала на газта. Неприятностите обикновено са скрити: ръжда. Особено податливи на корозия са праговете. За щастие Mazda-та, която открихме в интернет, все още не е засегната от ръждата…
+ MX-5 е изгоден роудстър, който остава надежден и с напредване на възрастта. Спортно поведение на пътя и винаги на първите места в класациите на TÜV
– често се наблюдава ръжда в задната част на праговете – това всъщност са и единствените забележки на TÜV
Оценка
Mazda MX-5 е евтиният достъп до удоволствието роудстър – за около 6000 лева има голям избор. Ако намерите добре запазен екземпляр, ще изпитвате предимно радост от японския двуместен автомобил.