2022
По-мощни от всякога. С CX-60 Mazda навлиза в нови измерения – и се изправя срещу BMW. Нова платформа със задно задвижване, нови редови 6-цилиндрови мотори, управление на кокпита а ла iDrive – всичко това подозрително ни напомня на Мюнхен. Още на външен вид по-големият брат на CX-5 (остава в гамата) с вертикална радиаторна решетка и раздалечени фарове изглежда доста внушително. За това помагат и размерите (4,75 метра дължина/1,89 метра широчина). Пътническата клетка е изместена назад, а надвесите на каросерията остават къси. Серийните джанти са 18-цолови, а опционално се предлагат и 20-цолови. Зад задния капак ще поберете 570 литра, а ако сгънете задните облегалки (40:20:40), дори и 1726 литра – Mazda изпреварва конкуренцията и тук.
Водачите на Plug-in варианта ще трябва да се откажат от малко вместимост – батерията с капацитет от 17,8 кВтч е разположена в пода. Като цяло предлаганото място е значително по-голямо от това на CX-5, а материалите са сравнително висококачествени. Положителен аспект е и лесното управление на кокпита. Японците са се отказали от актуалната тенденция към тъчповърхности и използват вместо това превключватели и бутони – както и натискащ/въртящ се превключвател в стила на BMW (баварците обаче ще го махнат в бъдеще).
За пазарния старт CX-60 ще се предлага само като Plug-in хибрид. 2,5-литровият 4-цилиндров бензинов двигател със 191 к.с. и 261 Нм е подпомаган от електромотор със 136 к.с. Системната мощност на модела е 327 к.с., а системният максимален въртящ момент – 500 Нм, с което CX-60 става най-мощният сериен модел в историята на Mazda. Благодарение на двойното си задвижване големият SUV ускорява за 5,8 секунди до темпо 100 км/ч, а максималната му скорост е ограничена на 200 км/ч.
Можете да изминете до 63 километра изцяло на ток. Трансмисията е 8-степенна автоматична, собствена разработка на Mazda. Преобразувателят на въртящия момент бива заменен с многодисков съединител. Това прави конструкцията по-лека. Удоволствието е пълно благодарение на двете 6-цилиндрови машини. През 2023 г. ще се появи 3,3-литров дизелов агрегат, а от 2024 г. – 3-литров бензинов, като и двата ще бъдат със системи мек хибрид. Mazda вече пусна информация относно цените на CX-60 PHEV – стартът ще бъде от 95 000 лв. (Prime-Line), а топнивото на оборудване Takumi ще струва 105 000 лв. (в Германия).
ИЗВОД
Първият Plug-in хибрид на Mazda се появява късно, но затова пък с гръм и трясък. Финият и функционален интериор ни хареса. Аз лично бих изчакал за 6-цилиндров двигател – всички сме любопитни да го караме.