Манипулации с емисиите и при Porsche Cayenne?

Porsche е поставила на 3-литровия дизелов Cayenne подозрително устройство, което влияе на отделяните азотни оксиди, пише Spiegel


12
юни
2017

Скандалът с вредните емисии при Volkswagen изглежда се простира и до Porsche. Дизелови модификации на Cayenne били оборудвани с техника, която се грижела на стенд SUV-ът да генерира ниско замърсяване, а при нормална експлоатация колата отделяла значително повече азотни оксиди от законово позволените, става ясно от публикация в Spiegel от 9 юни 2017. Според нея Cayenne 3,0 V6 TDI разполагал с подозрително устройство за управление на трансмисията, което разпознавало дали машината е на стенда или в реални условия на движение и по този начин съдействало в определени ситуации автомобилът да влиза в граничните стойности, а в други – не. По-конкретно: ставало въпрос за Warm up режим, при който NOx-емисиите били 48 мг/км и така колата била под нормата от 80 мг при Евро 6. При превключване в DS-режим обаче азотните оксидии „скачали“ до 134 г – което се равнява на увеличение с 68 процента! Според Spiegel това било установено от експерти на TÜV Nord чрез многобройни тестове.

Кай Боргеест, ръководител на Центъра за автомобилна електроника и двигатели с вътрешно горене към Висшето училище в Ашафенбург, пише в специален доклад: „Автомобилът е така настроен, че да изпълнява предписаните емисии в лабораторията.“ Боргеест искал да разбере при какви условия колата влиза от „чист“ или в „мръсен“ режим. Специалистът добавя: „Не мога да открия причина, която е свързана с подгряването на трансмисията или защитата на двигателя.“ За правния експерт Мартин Фюр устройството е „забранено по европейското законодателство“.

Porsche отхвърля обвиненията

На запитване от Spiegel Porsche отговаря, че проведеният от TÜV Nord  експеримент не бил „правдоподобен“. От компанията обаче потвърдиха за наличието на два сменяеми режима при Cayenne V6 TDI. От Цуфенхаузен коментират, че при вътрешнозаводски измервания на същия модел и в двете програми нормите на азотни оксиди били в допустимите рамки. От Porsche дори предложили на Spiegel да проведат съвместни тестове, такива обаче към момента не са направени. „Porsche си сътруднични с институциите. Ние сме в постоянен контакт с Федералната служба за автомобилен транспорт по всички актуални теми“, коментира говорител на производителя.

Още по темата

Card image cap
Заради еърбеговете на Takata идва най-голямата сервизна акция?

5
май
2016

Дефектни въздушни възглавници, произведени от японския доставчик на автомобилната индустрия Takata, могат да се окажат причината за привикването на 175 млн. коли в сервизите

Card image cap
Дифузьор прави Фетел по-бърз

27
юли
2016

В Будапеща Ferrari ще представи нов дифузьор, който увеличава притискателната сила. Междувременно стана ясно също, че техническият директор на Скудерията Джеймс Алисън е отстранен от длъжност

Card image cap

В последния брой:

Архив >