2024
Предлаганото на пазара от 2021 г. поколение на M3 G80 е обект на доста дискусии. Причината са огромните бъбреци в предницата на модела. На феновете на BMW обаче не се хареса и опционалното двойно задвижване.
Затова пък от M GmbH ги зарадваха с още един вариант на каросерията – от 2022 г. се предлага и горещото комби M3 Touring. Обозначението на спортното комби: G81.
С фейслифта – повече мощност за 4х4-Competition
Сега седанът и комбито Touring получиха фейслифт. Той нови по-голяма мощност за топмодела Competition с двойно задвижване, нови фарове и нов волан. Пазарният старт на фейслифта на M3 е през юли 2024 г.
Нови фарове за M3
На външен вид BMW са променили съвсем внимателно M3 и са му монтирали нови фарове. Светлинният подпис ни е познат от Coupé-варианта M4, получил го в началото на 2024 г. Опционално се предлагат матрични LED-фарове.
По-голяма мощност за M3 с 4х4
Новият топмодел на M3l: за Competition с двойно задвижване фейслифтът осигурява 20 к.с. допълнително, тоест 530 к.с. Досега при Competition версията със задно задвижване мощността бе 510 к.с. При максималния въртящ момент няма промяна – 650 Нм.
Увеличената мощност за седана и за комбито Touring (то се предлага само като Competition с двойно задвижване) води до подобряване на спринта до 200 км/ч. И двата варианта на каросерията ускоряват с по пет десети от секундата по-бързо – седанът за 11,8 секунди, а комбито за 12,4 секунди.
Базовият модел продължава да е M3 със задно задвижване, като мощността му остава без промяна – 480 к.с. и 550 Нм произвежда редовият 6-цилиндров мотор. Както и преди предавките в М3 се превключват ръчно.
Вътрешно пространство: нов волан, по-малко бутони
Във вътрешното пространство има само малки промени. Както и при обикновената Серия 3 впечатление правят елементите за управление на серийната автоматична климатична инсталация. Температурата, подгряването на седалките и на волана сега се извършват само чрез гласови команди или чрез допир на монитора Curved Display.
От BMW са оформили волана значително по-спортно. Той е скосен в долната си част, а за първи път опционално се предлага и тапициран с алкантара волан със същия дизайн. Подгряването на волана е опция, също както и вентилацията за серийните спортни седалки с осветени надписи M3 в интегрираните подглавници.
M3 поскъпва значително
С фейслифта се повишават и цените на всички варианти. Още за базовия вариант със задно задвижване от BMW искат почти 10 000 лв. повече от досега – той стартира от 184 000 лв.
Моделът Competition със задно задвижване поскъпва с 8000 лв., а най-сериозно е повишена цената на топмодела с по-голяма мощност и двойно задвижване – с 10 000 лв. Фейслифтът на седана струва 210 000 лв., а на комбито Touring – от 212 500 лв.

