Тест » Малко хибридизация за малкия Jeep (TECT)

Малко хибридизация за малкия Jeep (TECT)

0709
2022

Най-малкият модел на Jeep Renegade с предно задвижване става малко електрически като e-Hybrid

STELLANTIS НЕ СЕ ШЕГУВА: слага край на версиите само на двигател с вътрешно горене. Това спестява на концерна глоби за CO2 емисии, а на клиентите – твърде солени сметки на бензиностанцията. Затова и досегашните 3- и 4-цилиндрови бензинови мотори вече няма да се предлагат в Renegade и Compass; сега базовият модел е мек хибрид с турбо бензинов агрегат със 130 к.с. и 48-волтов електромотор в трансмисията. Той добавя още 20 к.с. Изненадващи разходи, каквито иначе познаваме само от пълните хибриди. Останалите меки хибриди използват стартер-генератор с ремъчно задвижване от и към двигателя с вътрешно горене. Предимството на сложната система обаче е в това, че бензиновият двигател може да бъде отделен от електромотора.

Хибридната индикация в частично дигиталния кокпит информира за работното състояние и нивото на зареждане

Така можете да „пълзите“ електрически в задръстване или да паркирате безшумно, тоест не трябва на всеки метър да включвате бензиновия агрегат – това все пак пести гориво. Електрическото моторче е достатъчно само за много бавно придвижване – капацитетът на батерията е само 0,8 кВтч. Всичко това се управлява съвсем приятно – ако натискате педала на газта повече от внимателно, то бензиновият агрегат се включва в играта. При по-бързо придвижване се забелязва, че електромоторът компенсира турбодупката. e-Hybrid ускорява бързо и работи хармонично със 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя. Тя осигурява почти винаги ниски обороти; а в задръстените от автомобили градове това пести гориво. Удоволствието обаче не е съвсем евтино – в зависимост от версията между 54 430 и 57 580 лв.

Моделът не се движи изцяло електрически – но може да пълзи икономично в

Първото впечатление

e-Hybrid все пак ви дава малко ,„електрическо преживяване“. С малко по-голяма батерия обаче моделът можеше да бъде истински електромобил.

Технически данни: Jeep Renegade e-Hybrid

Двигател 4 цил., турбо, отпред напречно Работен обем 1496 см3 • Мощност 96 кВт (130 к.с.) при 5500 об/мин• Задвижване предно/7-степ. с двоен съединител Д/Ш/В 4236/1805/1723 мм • Тегло 1420 кг • Багажник 351–1297 л 0–100 км/ч 9,7 сек • Макс. скорост 191 км/ч • Разход 5,7–6,1 л А95Н/100 км Емисии CO2 130–139 г/км • Цена от 54 430 лв.

ИЗВОД

В Италия хората купуват Renegade преди всичко като оригинален градски автомобил. Затова и системата мек хибрид е съвсем логична в този случай.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин