Малко фина шлифовка и много любов за Giulia и Stelvio

0603
2023

С леки промени по външния вид и по-добра техника Alfa Romeo Giulia и Stelvio ще бъдат добре подготвени за следващите няколко години – докао бъдат сменени с електрически модели. Тествахме ги!

Самото име Giulia. Тя – Giulia. Когато един автомобил е от женски род и когато говорим за него като за приятелка, то със сигурност става дума за любов.

Тук става дума за седана от среден клас на Alfa Romeo, става дума за Giulia, за тази Giulia. На пазара от 2016 г., първи фейслифт през 2020 г., втори – сега. Моделът вероятно ще се произвежда до 2027 г., а след това Alfa иска да стане климатично неутрална. Чао двигатели с вътрешно горене, бенвенуто електромобили!

А вие сигурно се питате: какво може да е новото на един осемгодишен автомобил? Малко променена външност (фарове с три отделни елемента с изцяло LED-матрична технология, преработена решетка), малко обновена техника (дигитални уреди, софтуерен ъпдейт за инфотейнмънт системата). Защото тогава правим толкова гръмки изявления при толкова малко промени? Защото сме влюбени!

Да го кажем накратко: тестът на Giulia е като пътуване във времето – в добрия стар свят, когато по-важна беше големината на джантите, а не на монитора, когато говорехме за звука от ауспуха, а не за системата за гласови команди. Добрият стар свят започва с 4-цилиндрови двигатели, бензинови с 280 к.с., дизелови с 210 к.с., винаги с ориентирано към задната ос двойно задвижване, както и винаги с чудесно бързата 8-степенна автоматична предавателна кутия на ZF – като при BMW.

Седим в добре оформени и не прекалено тесни спортни седалки на фейслифта, черна кожа, червени шевове. Стартовият бутон е вляво на волана, а вдясно и вляво зад волана има лостчета за превключване на предавките. Натискаме бутона за стартиране, след това дрезгаво звучащият 4-цилиндров мотор се събужда.

400 Нм максимален въртящ момент, ориентирано към задната ос двойно задвижване

Максималният въртящ момент от 400 Нм е на разположение малко над  2000 оборота, двойното задвижване е ориентирано към задната ос, тоест достига до 100 процента и при необходимост разполагате с 4х4 – гаранция за удоволствие.

С тегло от 1545 кг Giulia е доста лека, като вратите, предният капак и предните калници са от алуминий, а карданеният вал – от карбон. Лекотата на автомобила се усеща във всяка една ситуация, Giulia спринтира бързо на излизане от завоя, без да губи курса. Мислиш си: не всичко беше лошо, когато от Alfa ни представиха тази приятелка.

Накрая за цената: Alfa не е евтин автомобил. Версията с 280 к.с. започва от 108.000 лв., а вариантът Competizione струва 126.000 лв. Да купуваме ли въпреки остарялата мултимедийна система? Да. Човек трябва просто да обича тази Alfa.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин