2023
Тези модели са по-скоро изключение в своите сегменти. Те не могат да се мерят с продажбите на бестселърите, но като употребявани са солидни и сравнително изгодни.
Toyota Auris (E180, 2013 – 2019)
Да се наложиш в компактния клас срещу VW Golf, Opel Astra, Ford Focus и компания не е лесна работа и сдържаният и семпъл Toyota Auris бе далеч от това. Това обаче в никакъв случай не се дължеше на качеството на моделите на Toyota – високото ниво доказва ниската квота на проблеми на Auris. Auris се предлагаше и като по-дълго с 30 см комби с името Touring Sports.
Липсваше обаче спортна версия с по-голяма мощност, но затова пък Auris блести със стабилна стойност, което се отнася преди всичко за икономичната версия пълен хибрид, която във всекидневието дава разход от около 4 л. Солидната техника е от Prius. Шестгодишните модели Auris с пробег около 100 000 километра стартират от около 22 000 лв.
Слаби места: Auris не е динамичен талант, като хибридът със 135 к.с. е най-мощната версия. При турбобензиновия двигател има проблеми със запалването заради дефектни бобини на запалването. Притежатели на модела се оплакват от нагар по всмукателния колектор. Ако при хибрида с напредване на възрастта откаже високоволтовата батерия, за смяната ѝ ще са ви необходими около 6000 лв. Всъщност могат да бъдат сменени и отделни (дефектни модули) на батерията, с което ремонтът излиза доста по-евтино.