2023
Всъщност VW ID.3 трябваше да се казва Atlas – на неговите плещи стояха големи очаквания. Но първият автомобил върху платформата MEB не оправда очакванията. Външност: изискваща време за свикване. Софтуер: небалансиран. Вътрешно пространство: евтино с оглед на стандартите на VW.
Точно четири години след това VW пуска преработения ID.3. VW казват, че са взели под внимание критиките. Затова нека погледнем фейслифта на ID.3 дълбоко в очите LED. Виждаме фина шлифовка на външния вид. С гладкия преден капак и новата броня компактният ID изглежда по-прегледно, повече като VW. Логото за оборудването вече не присъства на калника. Затова задните светлини светят и в задния капак. Не е революция, но и не се очакваше.
Качваме се и тестваме вътрешното пространство. Вътрешните облицовки на вратите са с по-мека пластмаса в областта за хващане на дръжките, а подлакътниците правят впечатление на по-меки. Арматурното табло е покрито с изкуствена кожа. Накратко: вътре отново има типичното за VW усещане при допир на повърхностите. Затова е необходимо време, за да свикнете с новата, несъдържаща животински продукти тапицерия на волана. Преминаването към веган-интериор не се усеща твърде изкуствено.

Сега 12-инчовият монитор е сериен. Принципно това не е новост, тъй като по-големият екран се предлагаше и преди. Ще продължат ли от VW да залагат на плъзгачите за сила на звука и управление на климатика? Да. Утехата е, че от средата на 2024 г. тези плъзгащи повърхности ще бъдат осветени. Така че промяната ще е налична първоначално за други автомобили от семейството на ID и едва след това ще достигне до компактния клас. Непосредствено с фейслифта е облагородено и серийното оборудване: централната конзола High има по две USB-C букси отпред и отзад, а новата базова седалка е продаваната досега като опционална дизайнерска седалка с тапицерия от плат.

Вътрешното огледало автоматично няма да ви заслепява, а педалите с дизайн Play и Stop продължават да присъстват на борда. Нека разгледаме софтуера. Дали с фейслифта ще има нова версия на софтуера (актуалната е 3.2), засега от VW не казват. Автомобилът на снимките обаче бе оборудван със софтуерна версия 3,5. С фейслифта на разположение ще бъдат за първи път и Functions on demand – това са опции за автомобила, които се интегрират чрез ъпдейти Over the air. Сред тях са екстри като ACC, навигация, двузонова климатична инсталация и 30-цветно амбиентно осветление.

Преди да започнете да се ядосвате: абонаментът е по избор месечен, годишен или доживотен. Системата за планиране на електрически маршрути, зареждането Plug-&-Charge без карта за зареждане, асистентът Park Assist Plus и Travel Assist ще улеснят управлението, пътуването и зареждането в ID.3.
Няма промени по отношение на задвижването. Двата капацитета на батерията (58 кВтч и 77 кВтч) остават, както и електромоторът на задната ос (150 кВт/204 к.с.). Пробегът по WLTP според VW е до 546 км, няма новости и по отношение на максималната мощност на зареждане: със 170 кВт теоретичната максимална стойност остава същата. В бъдеще ще има разширение на задвижваната гама на ID.3. От една страна, в посока нагоре с GTX модела, който с 300 к.с. ще бъде нещо като GTI-то на ID.3, а от друга – с батерия с по-малък капацитет.
Извод
Оправя ли се всичко с един фейслифт? И да, и не. Интериорът на ID.3 е станал по-висококачествен в сравнение с досега, оборудването – по-широкообхватно, а визията – по-типична за VW – човек с право се пита: защо чак сега? Що се отнася до разделите за управлението на кокпита, софтуера и цената, на получилия фейслифт ID.3 му предстои да се доказва.