Малки SUV-ове с бензинов мотор: кой е номер 1?


15
окт.
2018

КРАЙ НА ВНУШИТЕЛНИТЕ SUV-ове и излишното за града двойно задвижване. Пред нас са лесните за боравене модели с висока позиция на седене а ла Kia Stonic, Mazda CX-3, Opel Crossland X, Seat Arona и VW T-Roc. Пет приятеля за семейството и свободното време, които с малки бензинови двигатели (115 до 130 к.с.), предно задвижване и ръчни скорости ще са ви напълно достатъчни. Единственото лошо чувство оставиха Seat и VW, които до редакционното приключване на броя не успяха да кажат кога моделите им ще бъдат оборудвани с филтър за твърди частици (OPF) и ще отговарят на норма за вредни емисии Euro 6d-TEMP – засега това е планирано за края на 2018 г. Kia, Mazda (също без OPF) и Opel се движат екологично. Достатъчно ли е това за голямата изненада?

Mazda CX-3

Дизайн с динамични извивки

Плюсове: спокойно работещ и пъргав при високи обороти мотор, добра трансмисия, добри спирачки.

Минуси: ограничено място отзад, комфортът на седене е средна хубост. Тропащо окачване. 3 години гаранция

Приятно редуциран кокпит, централно разположен скоростомер и високо позициониран монитор

РАЗЛИЧЕН, НО НЕ И ДОБЪР – CX-3 притежава някои особености и затова прави впечатление. За съжаление не и добро. Дизайнът му е сред свежите предложения в този клас, а значително скосената и стеснена задница бързо слага граници на багажа за семейното пътуване. Отзад удобно могат да седят само деца и възрастни с ръст до 1,75 метра. По отношение на задвижването Mazda залага на 4-цилиндров атмосферен двигател, който успява без проблеми да изпревари 3-цилиндровите турбомотори на конкуренцията и работи приятно спокойно. 2-литровият агрегат обаче иска обороти и макар в началото да харчеше 6,7 л/100 км, при по-бързо придвижване разходът става двуцифрен. Освен това CX-3 демонстрира някои слабости по отношение на комфорта, возейки друсащо по лоши пътни настилки. Тънко тапицираните и не особено щедро скроени седалки никак не помагат в тази ситуация.

Отзад възрастните не разполагат с много място

 

Opel Crossland X

Плюсове: двигател с голям въртящ момент, удобни предни седалки, приличен багажник, гъвкава задница.

Минуси: въпреки размерите си моделът не е особено просторен, спирачките са средна хубост.

Водачите седят върху пригодени за дълъг път седалки и се наслаждават на солидния кокпит,

ВСЯКО НАЧАЛО Е ТРУДНО. Като първи общ модел на Opel и Peugeot/Citroën Crossland X показва някои странности. Монументалните предни колони на притежаващия предно стъкло на ван модел силно ограничават видимостта на водача, задницата с гъвкавите, отделни седалки не предлага достатъчно място, седалките издават силни звуци при движение върху лоша пътна настилка, а скоростният лост не е много удобен. Малка утеха се явява притежаващият меки пластмаси и добре подреден кокпит, както и добре оформените седалки. При мекото окачване настроенията бързо се сменят: Opel поглъща много, но и започва да се люлее при неравности на пътя. Двигателят се нуждае от поне 2000 оборота, за да се развихри. за съжаление не можем да твърдим същото и за спирачките (38,2 м).

Отзад нямате много място върху гъвкавите, отделни седалки.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
BMW 225xe Active Tourer: тихо жужащият ван

12
апр.
2016

BMW пуска Серия 2 с букса за зареждане от контакта – за по-малко пари от бензиновия вариант

Card image cap
Докоснахме се до Jaguar-а, конкурент на Tesla

19
дек.
2017

Първият електромобил на Jaguar разполага с 400 к.с. и 700 Нм. AUTO BILD вече успя да се повози в SUV-a i-Pace

Card image cap
Британският завоевател

27
авг.
2016

Като че ли днешният автомобилен свят не може без SUV-ове. Jaguar също не изостава в това отношение и пуска F-Pace - кросоувър със страхотна външност, модерна техника и превъзходен имидж

Card image cap
Първият електромобил на Jaguar: Бушонът на Tesla направо ще гръмне

13
апр.
2017

От автосалона в Женева директно по улиците на Лондон – AUTO BILD тества ексклузивно I-Pace

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: