Малкият лукс от Lexus: тествахме новия компактен SUV LBX

2212
2023

Lexus разширява гамата си – в посока надолу. Lexus LBX се нарича новият компактен SUV на японците – и разбира се, оборудван с хибридно задвижване

Това е най-малкият Lexus в историята: дълъг 4,19 метра, широк 1,83 метра, висок – 1,56 метра. С LBX дъщерната компания на Toyota покорява нови хоризонти. Причината е ясна: този калибър е изключително популярен при SUV-моделите и кросоувърите.

Забавен факт: LBX (съкращението идва от Lexus Breakthrough Crossover) е единственият SUV на марката с трибуквено означение, другите са наречени UX, NX, RZ и RX. Към момента само спортни модели – LFA и RCF, бяха кръстени с по три букви.

LBX изглежда мускулест

Дизайнът на LBX е наистина впечатляващ. Типичната за Lexus голяма вретеновидна маска отпред, в случая – без рамка, ниският преден капак, изключително късите надвеси и „раздутите“ калници са комбинирани с модерната напоследък светлинна ивица. Като цяло, въпреки компактните си размери, автомобилът изглежда доста „напомпан“.

Разкошно работно място за водача: силата на Lexus е в стилния интериор, изработен с любов към детайла. Към него се добавят удобните седалки.

Не бива да очаквате много по отношение на пространството, дори в Lexus не могат да правят магии при дължина 4,19 метра. Типично за този клас, отпред пространството е прилично, но отзад за по-високи пътници е доста тясно. Багажникът също не е особено голям със своите 332 до 994 литра.

Lexus демонстрира силните си страни в интериора

Силните страни на този Lexus са другаде – благодарение на стилния дизайн, висококачествените материали и прецизната изработка, интериорът е повече от впечатляващ. А High-end озвучителната система на Mark Levinson е нещо много специално за този клас.

LBX е на същата база като Toyota Yaris Cross: но платформата GA-B е преработена за Lexus, като предлага увеличено междуосие и по-широка следа.

Трябва да свикнете с хибридното задвижване

Хибридната система комбинира 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател с мощност 91 к.с., преден електромотор с 94 к.с., типичната за Toyota/Lexus безстепенна автоматична трансмисия и малка никел-метал хидридна батерия с капацитет 1 кВтч. Системната мощност е 136 к.с., а максималният въртящ момент – 185 Нм. Версията със задвижване на четирите колела разполага с допълнителен електромотор на задната ос, развиващ 6 к.с.

Двуцветната медно/черна боя, както и 18-цоловите алуминиеви джанти подхождат идеално на LBX.

Както сме свикнали с други модели на марката, целият този „оркестър“ работи в перфектен синхрон – фино и напълно незабележимо. Toyota, така де, Lexus непрекъснато усъвършенства хибридното задвижване – и това се усеща. Системата реагира малко по-бързо при натискане на газта и автомобилът прави впечатление на динамичен. Тежащият около 1,3 тона LBX се движи пъргаво и в града, и по междуградските пътища.

Естествено, по магистралата или когато искате да се движите по-бързо, бензиновият двигател се намесва акустично със своя типичен трицилиндров звук – въпреки добрата шумоизолация. Както е и при другите хибриди, и към този трябва да се адаптирате – самият той ще ви стимулира да се придвижвате спокойно и да релаксирате зад волана вместо да се надпреварвате в трафика. И все пак, максималната скорост от 170 км/ч и ускорението от 0 до 100 км/ч за 9,2 секунди са напълно прилични за подобен модел показатели.

Цените започват от 66.590 лева

Премиерната серия на модела за България ще бъде произведена до февруари 2024. Цените за нея започват от 66.590 лева за версията с предно задвижване, а вариантът със задвижване на четирите колела (в ниво на оборудване Elegant) ще струва минимум 77.900 лева. Поне за стандартите на Lexus това са малко „по-народни“ условия…

Хибридната система на LBX работи фино, със своите 136 к.с. автомобилът е достатъчно бърз и за града, и по извънградски пътища.

Извод

Този ход на Lexus може да се окаже хитър: LBX е не само най-малкият, но и най-евтиният модел в гамата на марката. Компактен, висококачествен и щедро оборудван SUV със сложна хибридна технология.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин